بازار طلا و سکه در انتظار سیاست‌گذاران/ روند افزایشی ادامه دارد

  طلا و سکه پس از سقف‌شکنی‌های طلای جهانی دوباره در روزهای گذشته، در فاز صعودی حرکت کرد،‌ اما اکنون که طلای جهانی مجدد با کاهش قیمت همراه شده است، طلا همواره در شیب صعودی درحال حرکت است. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای 18 عیار امروز، دوم مهر 1403 با 41 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ سه میلیون و 824 هزار و 100 تومان در بازار کشور عرضه شد. طلای 24 عیار هم ک پیش از این به کانال بالاتر صعود کرده بود، امروز 50 هزار تومان گران شد و به قیمت پنج میلیون و 98 هزار تومان رسید.​

بازار سکه هم پیرو طلا بود و صعودی شد. آن گونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید امروز 100 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و اکنون به 44 میلیون و 850 هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم اما 200 هزار تومان گران شده و حال در نرخ 39 میلیون و 600 هزار تومان به بازار عرضه می‌شود. 

طلای جهانی اما روند سقف‌شکنی خود را متوقف کرد. اونس جهانی طلا که در هفته گذشته سقف تاریخی خود را شکسته بود، امروز تغییر روند داد و کاهشی شد. بر این اساس طلای جهانی پنج دلار نسبت به هفته گذشته ارزان شد و در سطح 2616 دلاری هفته خود را آغاز کرد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، دوم مهر 1403

درحال حاضر طلای جهانی لیدر اصلی بازار طلا و سکه داخلی است،‌ چرا که بازار ارز طی هفته‌های گذشته به اتفاقات سیاسی اخیر واکنشی نشان نداد و روند معمول را در پیش گرفت، در نتیجه بازار طلا و سکه همگام با سقف‌شکنی‌های تاریخی طلای جهانی روند صعودی را دنبال کرد. 

کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای مالی معتقدند در حال حاضر این ریتم افزایشی قیمت در روزهای اخیر متاثر از افزایش تقاضا نیست.

گفته می‌شود برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه باید منتظر سیاست‌های آینده فدرال رزرو و همچنین بانک مرکزی در کنترل بازار ارز بود.