اهمیت تولید یو پی اس در عصر تکنولوژی چیست؟

دستگاه یو پی اس و یا همان ups در واقع مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply است که به عنوان یک منبع تغذیه بی‌وقفه معروف است. این نوع از تجهیزات الکترونیکی در اصل جریان برق مورد نیاز وسایل برقی مصرف کننده را در زمانی که برق قطع شود، تامین می‌کند. در این راستا با بازگشت مجدد جریان برق شهری، این دستگاه موظف است باتری ها را به صورت خودکار شارژ نماید و برای قطعی برق بعدی آماده نگه دارد. علاوه بر این از دیگر اهمیت این دستگاه می‌توان به مانع شدن از نفوذ نویز و اختلالات به مصرف کننده ها اشاره کرد و در واقع می توان گفت یو پی اس برق شبکه را تنظیم و بدون اعوجاج و تثبیت شده نگه می‌دارد.

این منبع تغذیه بی‌وقفه که به اصطلاح به آن ups می‌گویند، دستگاه ذخیره برق است که با قطع شدن برق می‌تواند برق اضطراری برای تجهیزات الکتریکی مورد نیاز را فراهم کند. این دستگاه همچنین دارای کاربردهای مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تجهیزات شبکه و سیستم‌های اداری، تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی، ماشین آلات و ابزار دقیق صنعتی، کاربرد های عمومی خانگی و ساختمانی، ناوگان های حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و زمینی، تجهیزات مخابراتی و یا هر نوع دیگری از تجهیزات حساس نسبت به قطعی برق اشاره کرد.

دستگاه یو پی اس در اصل طی اواسط قرن بیستم توسعه پیدا کرد تا نیازهای صنایع و یا موسسات مهمی که به جریان برق پایدار و قابل اطمینان نیاز دارند را رفع کند. جالب است بدانید ‌که نسل اول این دستگاه‌ها در ابعاد بزرگ و البته گران قیمتی تولید شده بودند و تنها در برخی موارد خاص استفاده می‌شدند.

اما با گذشت زمان این دستگاه‌ها پیشرفت بسیار زیادی کردند و به عنوان مثال در ابعاد کوچک‌تر، کارآمدتر و همچنین ارزان‌تر تولید شدند به گونه‌ای که امروزه حتی در بسیاری از محیط‌های خانگی و یا تجاری استفاده می‌شوند. در ادامه قصد داریم شما را با اهمیت تولید یو پی اس در عصر تکنولوژی آشنا کنیم.

هدف کلی از تولید یو پی اس چیست؟

در مورد اهمیت تولید ups باید بیان کرد که در واقع زمانی که برق شهری قطع می‌شود تمامی وسایل و تجهیزات الکتریکی دچار قطعی و خاموشی می‌شوند، در این هنگام دستگاه ups می‌تواند با تامین برق مورد نیاز از خاموش شدن تجهیزات الکتریکی در زمان قطع شدن برق جلوگیری کند. در تولید این دستگاه یک بخش به عنوان شارژر عمل کرده و وظیفه دارد تا باتری‌های دستگاه را شارژ کند و بخش دیگر به عنوان اینورتر معروف است که انرژی ذخیره شده را به جریان برق متناوب تبدیل می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید برق شهر عامل بسیار مهم و موثری در زندگی انسان‌ها و تمامی کسب‌وکارها به شمار می‌رود، به همین دلیل دستگاه ups در زمان قطع شدن برق راه حل بسیار مهم و به صرفه‌ای به شمار می‌آید. همچنین به دلیل اینکه عصر ارتباطات امروزه بر اساس استفاده از رایانه‌ها و ذخیره اطلاعات انجام می‌شود بنابراین استفاده از یک سیستم ups به منظور محافظت در برابر از بین نرفتن اطلاعات در این مواقع بسیار ضروری بوده و سلامت دستگاه‌ها را تضمین می‌کند.

از دیگر اهمیت تولید یو پی اس در عصر تکنولوژی می‌توان به این امر اشاره کرد که علاوه بر کاربرد مهمی که دارد، هیچ نوع آلودگی در محیط زیست ایجاد نمی‌کند. در صورت تمایل به خرید یو پی اس و باتری یا لوازم جانبی و کابینت باتری می‌توانید به مجموعه نامیرا نیرو مراجعه کنید.

این مرکز با تولید انواع یو پی اس‌ها از جمله یو پی اس های آنلاین سه فاز و تکفاز و لاین اینترکتیو، بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد‌. از جمله مزایای این مرکز همچنین می‌توان به تضمین قیمت، ضمانت کیفیت برتر محصولات، مشاوره تخصصی رایگان و ارائه بهینه ترین راهکار و پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته اشاره کرد.

یو پی اس برای چه مصارف و کاربردهایی تولید شده است؟ 

مزایای استفاده از یو پی اس با توجه به نوع کاربرد می‌تواند متفاوت باشد. به عبارتی بهتر این دستگاه دارای کاربردهای بسیار مختلفی بوده که در هر کدام دارای مزایای خاصی است. در ادامه شما را با مهم‌ترین مصارف و کاربردهای این دستگاه و مزایای هر یک آشنا می‌کنیم.

تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

از کاربرد این دستگاه می‌توان به استفاده از آن در تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اشاره کرد. احتمالا می‌دانید که تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی بسیار گران قیمت هستند و در نتیجه هر نوع آسیب به آن‌ها نیازمند صرف هزینه بسیار زیادی است که البته در برخی مواقع با خراب شدن این دستگاه‌ها باید تجهیزات جدیدی را جایگزین کرد.

همچنین این دستگاه‌ها نجات دهنده جان بیماران هستند و در صورت خراب شدن آن‌ها جان بیماران در خطر می‌افتد. اما اگر که از دستگاه ups برای این نوع تجهیزات استفاده شود از خراب شدن و یا از کار افتادن آن‌ها جلوگیری خواهد شد، چرا که برق ورودی آن‌ها را بسیار با کیفیت‌تر تامین می‌کند. همچنین نوسانات برق ممکن است باعث شود دستگاه های آزمایشگاهی و اندازه گیری از کالیبراسیون و تنظیم خارج شوند و نتایج نادرستی را ارائه دهند که ممکن است خطرات و آسیب های متعددی در پی داشته باشد.

اداری و تجاری

به کار بردن دستگاه یو پی اس در ادارات و یا مکان‌های تجاری مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. در واقع با قطع شدن برق ممکن است زمان بسیار زیادی اتلاف شود و یا اینکه تمرکز کارکنان کاهش پیدا کند. با استفاده از دستگاه ups می‌توان به تمامی فعالیت‌ها ادامه داد و همچنین برای افزایش بهره‌وری و حفظ راندمان بالا در ادارات کمک بسیار زیادی خواهد شد. علاوه بر این از مزایای استفاده از یو پی اس همچنین می‌توان به این امر اشاره کرد که به کارکنان فرصت می‌دهد تا تمامی اطلاعات و داده‌های ذخیره نشده را ذخیره کرده و تجهیزات مهم را به صورت مطمئن خاموش کنند.

صنعتی

دستگاه‌های یو پی اس همچنین دارای کاربردهای صنعتی هستند. در واقع این سیستم که به عنوان منبع تغذیه جریان برق متناوب معروف است این توانایی را دارد تا برق را در توان‌های بالا برای دستگاه‌ها و یا دیگر تجهیزات برقی ذخیره‌سازی کند. البته علاوه بر ذخیره‌سازی این قابلیت را نیز دارد که بدون هیچ نویز و یا نوسان ولتاژ و فرکانس، برق را انتقال دهد که این امر به ویژه در مصارف صنعتی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

حمل و نقل

از دیگر کاربردهای دستگاه ups می‌توان به استفاده از آن در حمل و نقل اشاره کرد. در واقع خدمات حمل و نقل به منظور استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین تداوم برق و کاهش خطرات ناشی از قطعی برق از دستگاه‌های یو پی اس استفاده می‌کنند. در واقع قطع شدن برق در خدمات حمل و نقل امری غیر قابل قبول است. راه آهن، فرودگاه و یا حتی مترو همگی بخش‌هایی هستند که به منظور محافظت از نوسانات احتمالی برق و همچنین تداوم خدمات به این دستگاه نیاز دارند.

خانگی و مسکونی

از دیگر اهمیت تولید ups می‌توان به استفاده و کاربرد مهم آن در مصارف خانگی و مسکونی اشاره کرد. در منازل نیز می‌توان با توجه به میزان مصرف برق از دستگاه‌های یو پی اس کوچک استفاده کرد.

از جمله مزایای استفاده از این دستگاه در مصارف خانگی و مسکونی می‌توان به این موارد اشاره کرد که در زمان قطع شدن برق می‌تواند برق مورد نیاز برای روشنایی منزل و یا تجهیزات الکتریکی از جمله تلویزیون، کامپیوتر و پکیج‌ها را تامین کند. نوسانات برق شهری می‌تواند به تجهیزات الکتریکی منزل آسیب برساند که استفاده از ups این آسیب‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین در اغلب ساختمان ها از دستگاه های یو پی اس برای آسانسور، جک درب پارکینگ و دزگیر و سیستم اعلان حریق استفاده می شود.

6

سخن پایانی 

امروزه ممکن است بارها با نوسانات برق و یا قطع شدن آن مواجه شوید. این امر می‌تواند برای برخی از تجهیزات مهم و حساس موجود در زیرساخت های اساسی از جمله سازمان ها، صنایع مختلف، بیمارستان ها، سیستم های امنیتی، سیستم های هشدار دهنده و بسیاری موارد دیگر خطرناک باشد. به عبارتی بهتر قطع شدن مکرر برق و یا نوسانات آن می‌تواند به تجهیزات مهم آسیب‌های جدی وارد کند. به همین منظور استفاده از دستگاه یو پی اس بسیار توصیه می‌شود.

در واقع این دستگاه منبع تغذیه بدون وقفه است و به عبارتی دیگر در زمان قطع شدن برق و یا نوسانات آن، برق مورد نیاز تجهیزات را تامین و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری می‌کند. در صورتی که تمایل دارید این دستگاه را خریداری کنید و یا سوالاتی در مورد قیمت یو پی اس دارید، می‌توانید به شرکت صنایع الکترونیک نامیرا نیرو مراجعه کنید.

این مرکز تولید کننده انواع دستگاه های یو پی اس و باتری های یو پی اس با تکنولوژی روز دنیا به صورت تحت لیسانس بوده و به دلیل ویژگی‌ها و امکاناتی از جمله گارانتی بدون قید و شرط، تحویل سریع در تهران، شهرهای بزرگ و شهرستان ها، ارائه خدمات بازدید، نصب، سرویس نگهداری و تعمیرات سیستم های برق اضطراری، دارا بودن نمایندگی های فعال در کلان شهر های ایران جهت توزیع محصولات و ارائه خدمات، خرید این نوع از دستگاه‌ها را برای کاربران بسیار راحت‌تر کرده است‌.