گزارش معاملات بازار سهام:خروج سرمایه از بورس برای چهارمین روز متوالی

 در معاملات روز دوشنبه 5 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 987 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 63 هزار و 277 واحد رسید. ​

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و 717 واحدی در رقم 643 هزار و 587 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 40 واحد رشد کرد به رقم 20 هزار و 907 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 239 واحد به سطح 110 هزار و 793 واحد رسید. 

گزارش اکوایران از معاملات بازار سهام خروج سرمایه از بورس برای چهارمین روز متوالی

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و 204 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 24 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای فولاد، خساپا، خزامیا و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فزر، شتران، تاپیکو، ونوین و تایرا تعلق داشت.

گزارش اکوایران از معاملات بازار سهام خروج سرمایه از بورس برای چهارمین روز متوالی

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و تاپیکو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، فولاژ و شاراک نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فزر، حسینا و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای فجهان، ددانا و فرابورس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، فزر و حسینا بیشترین تراکنش را داشتند. 

جدول ارزش معاملات‌

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد اندک یک درصدی نسبت به روز شنبه به رقم 2 هزار و 62 میلیارد تومان افزایش یافت.

در معاملات امروز نماد میدکو بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 156 میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، وامید بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و فزر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 783 میلیون و 394 هزار و 314 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به میدکو تعلق داشت. دو نماد وبملت و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 145 نماد صف خرید داشتند و 202 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 46 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 419 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 2 درصدی به رقم 435 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

گزارش اکوایران از معاملات بازار سهام خروج سرمایه از بورس برای چهارمین روز متوالی