کادیلاک کره‌ای به بازار آمد + قیمت

  کیا K8 فیس لیفت کره جنوبی از زبان طراحی جدید کیا که پیش‌تر در EV9 و EV5 نیز شاهد آن بوده ایم، پیروی می کند‌. در این زبان طراحی چراغ های جلو به یکدیگر پیوسته شده و در دو طرف فرم عمودی به خود گرفته اند. این سبک طراحی به خصوص در سدان K8 ما را به یاد سدان های جذاب و عضلانی کادیلاک می اندازد.

در نمای کناری با یک سدان کشیده و لوکس مواجه هستیم که رینگ ها طرح بسیار زیبایی دارند، اما دستگیره های خودرو به صورت ایزی اوپن طراحی شده اند و خبری از دستگیره های مخفی شونده نیست. در نمای عقب نیز چراغ ها به صورت یک نوار سرتاسری و باریک کار شده اند و در دو طرف حالت خرچنگی به خود گرفته اند. پلاک روی سپر تعبیه شده و سعی شده است این نما نیز مانند بقیه قسمت های خودرو، طرحی لوکس و ماندگار را به نمایش بگذارد.

در کابین K8 هم شاهد تغییرات قابل‌ توجهی هستیم. کنترلرهای جدید تهویه حالا به زیر دریچه‌ های تهویه مرکزی منتقل شده‌اند و سیستم نورپردازی جدیدی هم برای کابین در نظر گرفته شده است که داشبورد را به دو قسمت تقسیم می‌کند. متریال کابین نیز از نوع سافت تاچ و باکیفیت تر از قبل شده اند.

ده عدد کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم های کمک رانندگی از قبیل ترمز اضطراری و رادارهای رانندگی، نورپردازی کابین، گرم‌کن و سردکن صندلی ها، صندلی های برقی جلو، تهویه مجزای عقب، شارژر وایرلس، کلاستر دیجیتالی یکپارچه با مانیتور، سقف پانورامیک و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی کیا K8 جدید به شمار می آیند.

در تیپ پایه K8 یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۸ نیوتن متر گشتاور به کار رفته است، اما اگر قدرت بیش‌تری بخواهید می بایست به سراغ نمونه ۳.۵ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی بروید.

این پیشرانه قادر به تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۹ نیوتن متر گشتاور است. برای این موتور سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری LPG (گاز مایع) هم برای این سدان کره‌ای قابل انتخاب است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آخرین پیشرانه K8 نیز یک واحد ۱.۶ لیتری پلاگین‌ هیبریدی با ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

قیمت پایه کیا K8 از ۲۷۳۰۰ دلار آغاز و در تیپ فول به ۳۷۸۰۰ دلار ختم می شود که می توان گفت با توجه به امکانات و قوای فنی این خودرو، اعداد بسیار مناسبی برایش در نظر گرفته شده است.

در تیپ پایه K8 یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۸ نیوتن متر گشتاور به کار رفته است، اما اگر قدرت بیشتری بخواهید می بایست به سراغ نمونه ۳.۵ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی بروید. این پیشرانه قادر به تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۹ نیوتن متر گشتاور است. برای این موتور سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

قیمت پایه کیا K8 از ۲۷۳۰۰ دلار آغاز و در تیپ فول به ۳۷۸۰۰ دلار ختم می شود که می توان گفت با توجه به امکانات و قوای فنی این خودرو، اعداد بسیار مناسبی برایش در نظر گرفته شده است.