قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳+جدول

قیمت طلا امروز در معاملات بازار جهانی کاهشی شد.ترس از رکود اقتصاد دنیا به دنبال انتشار اطلاعات ضعیف اقتصادی این کشور در هفته گذشته باعث سقوط وال استریت شده و به سایر بازارهای دنیا هم راه یافته است. سرمایه‌گذاران نگرانند و این نگرانی باعث شده هرچه را دارند به فروش برسانند که شامل طلا و نقره هم می‌شود.
قیمت پلاتین 4.9 درصد پایین آمده و به 911 دلار و 10 سنت رسیده و پالادیوم با 5.7 درصد کاهش 839 دلار و 50 سنت معامله می‌شود، یعنی پایین‌ترین رقم از ماه اوت 2018 برای این دو فلز گرانبها.‌
با وجود اینکه همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود، اما این فلز گرانبها هم نتوانست از حجم بالای فروش در روز دوشنبه ایمن بماند.
سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین رقم از اواسط 2023 رسیده است. گزارش لیست حقوق بگیران آمریکا در ماه ژوئیه ترس از رکود را تشدید کرده است.
اما تحلیلگران عقیده دارند با توجه به ادامه بی‌ثباتی‌های اقتصادی و سیاسی و همچنین بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، طلا دوباره موقعیت خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن به دست می‌آورد.

آخرین نرخ اونس طلا

در بازار امروز هر اونس طلا نسبت به روز قبل ، بدون تغییر، ۲,۴۰۹ (دو هزار و چهارصد و نه ) دلار نرخ گذاری شد.

 
جدول قیمت 3 روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۴۰۹ ۰.۰۰ ۰ 07:59
۲,۴۰۹ -۳۳.۰۰ -۱.۳۷ روز قبل
۲,۴۴۲ ۰.۰۰ ۰ ۲ روز پیش