پیش‌بینی بورس امروز ۹ مرداد ۱۴۰۳ / غیبت خریداران در بازار سهام

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‎‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران برای سومین روز ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌‌شنبه 9 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 29 هزار و 151 واحد سقوط کرد و شاخص کل هم‌وزن 8 هزار و 388 واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  190 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و 608 واحدی داشت. ​

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت ایران مرینوس (نمرینو)، شرکت لبنیات پاک (غپاک) و شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری سلیم (سلیم)، شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) و شرکت نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای شتران (شرکت پالایش نفت تهران)، حفارس (شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس) و سفار (شرکت سیمان فارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت محصولات کاغذی لطیف (لطیف) و شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 28 نماد صف خرید داشتند و 119 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 1.5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 136 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 9 درصدی به رقم 255 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز ۹ مرداد ۱۴۰۳ / غیبت خریداران در بازار سهام

پیش بینی بورس امروز 

روز دوشنبه شاخص بورس ریزش کرد و بیش از 29 هزار واحد پایین آمد و نمادهای فملی، فارس و فولاد بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند که بزرگ‌ترین شرکت‌های بازار سهام هستند.

همچنین دیروز عرضه بر تقاضا غلبه داشت و ارزش‌ صف‌های فروش و سرانه فروش هر کد حقیقی بیشتر بود. بنابراین به نظر می‌رسد در بازار میل به نزول قوی‌تر است. علاوه بر این، برای سومین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. نمادهای خودرو، شتران، فولاد، فملی، خساپا، وبملت، شپدیس، زاگرس، حکشتی و شستا بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند. 

برخی از ناظران معتقدند ترکیب کابینه دولت جدید می‌تواند به بازار سیگنال مثبتی دهد و روند بازار را تغییر دهد. اما فعلا مشکل بازار سهام نبود نیروی محرک برای صعود است و انتظار می‌رود امروز نیز نیروهای صعودی در بازار غایب باشند.