خودرویی که 4 بار فروخته شد اما به مشتریان نرسید!

 سهند S محصول جدید خودروسازی سایپا است که به رغم حضور در چهار طرح فروش هنوز در بازار آفتابی نشده است.

بررسی طرح های فروش خودروسازی سایپا نشان می دهد سهند S تا کنون از سوی این خودروساز چهار بار به صورت پیش فروش در دسترس متقاضیان قرار گرفته اما هنوز موعد تحویل سهندهای پیش فروش شده فرا نرسیده است.

این محصول جدید نارنجی‌های جاده مخصوص در بازه زمانی اسفند 1402 تا خرداد 1403 در چهار طرح پیش فروش حاضر بوده است.

بررسی طرح‌های پیش فروش این خودروساز نشان می‌دهد مدیران سایپا برنامه‌ریزی کردند تا سهندهایی که در اسفند سال گذشته در تیررس متقاضیان قرار دادند را در بازه مرداد تا اسفند سال جاری به مشتریان خود تحویل دهند.

فروردین سال جاری خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص به مناسب عید فطر طرح پیش فروشی را تدارک دید که سهند در آن حاضر بود و بازه زمانی واگذاری این محصول جدید از سوی سایپایی‌ها شهریور و مهر 1403 تعیین شد.

اردیبهشت امسال بار دیگر سهند پشت ویترین خودروسازی سایپا قرار گرفت. اما این بار بازه تحویل زمستان 1403 مشخص شد تا فاصله پیش خرید کنندگان تا دریافت آن طولانی تر از پیش فروش دوم باشد. 

نارنجی های جاده مخصوص از چهارشنبه 23 خرداد سال جاری (فردا) برای بار چهارم سهند را پیش فروش می کنند. این محصول جدید در کنار کوییک GX-L و ساینا S در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

نکته قابل توجه اینکه مدیران سایپا در چهار پیش فروشی که برای سهند برگزار کردند سه مبلغ مختلف را به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفتند. 

سهند S در اسفند سال گذشته با پیش پرداختی 224 میلیون تومان واگذار شد. اما در فروردین امسال پیش پرداخت این خودرو با رشد اندک به حوالی 228 میلیون تومان رسید.

اما خودروسازی سایپا در اردیبهشت و خرداد تنها زمانی حاضر بودند سهند را برای متقاضیان رزرو کنند که آنها مبلغی 231 میلیون تومان را به حساب های اعلام شده از سوی این خودروساز واریز کنند.    

خودرویی که 4 بار فروخته شد اما به مشتریان نرسید!

بنابراین شاهد هستیم که طی حدود چهار ماه مبلغ پیش پرداختی برای سهند رشدی حدود هفت میلیون تومانی را تجربه کرده است.

اما قیمت این محصول جدید خودروسازی سایپا در بازار با چه قیمتی عرضه می شود؟ با توجه به اینکه قیمت فعلی سهند در کارخانه حول و حوش 460 میلیون تومان است بنابراین پیش بینی می‌شود قیمت این خودرو همانند اطلس فاصله قیمتی حدود 150 میلیون تومان تا 170 میلیون تومانی را به خود ببیند.