آخرین جزییات واریز حق عائله‌مندی بازنشستگان بر اساس بودجه۱۴۰۳

قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه 1403 با تاخیر یک ماهه از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، نه تنها عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده است.

واریز حقوق خردادماه بازنشستگان بر اساس مبلغ جدید همسان سازی انجام می‌شود؟

در حالی که قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه 1403 با تاخیر یک ماهه از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، حالا نه تنها این وعده عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده و بازنشستگان در کمال تعجب با کاهش دریافتی مواجه شده‌اند.

وعده واریز  عائله‌مندی بازنشستگان کشوری و لشکری همزمان با حقوق اردیبهشت

به گزارش اکونگار، در آخرین روز اردیبهشت ماه صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بود که همزمان با پرداخت حقوق‌ها از خردادماه سال جاری، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری و لشکری با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

آخرین جزییات واریز حق عائله‌مندی بازنشستگان بر اساس بودجه۱۴۰۳

حق عائله‌مندی با چه فرمولی تعیین می‌شود؟

آنچه که در قانون بودجه 1403 آمده است، حق عائله‌مندی با فرمول تعیین شده بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری محاسبه می‌شود. بر این اساس،حق عائله‌مندی کارکنان مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰ امتیاز).همچنین در بخش نامه دولت آمده است که، حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان (برای بازنشستگان معادل ۱۷۸۰ امتیاز).

وعده‌های توخالی دولت 

در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه سال جاری رییس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به روند همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته بود:جداول بودجه تا آخر اردیبهشت ماه از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد،براساس زمان‌بندی طراحی شده در قانون، احکام همسان‌سازی ان‌شالله از خرداد ماه اجرا و البته معقوقات دو ماه نخست سال نیز پرداخت خواهد شد.