پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / فشار فروش بر دوش بازار سهام

 برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 16 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت 3 هزار و 902 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 42 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  93 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس 489 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس)، شرکت بیمه ملت (ملت) و شرکت پارس مینو (غپینو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت افرا نت (افرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای بسویچ (شرکت پارس سویچ)، کسرام (شرکت پارس سرام) و پاسا (شرکت ایران یاسا تایرورابر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت توکا ریل (توریل) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 42 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 154 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 22 درصدی به 249 میلیارد تومان رسید.

 برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 16 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت 3 هزار و 902 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 42 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  93 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس 489 و

پیش بینی بورس امروز 

در این هفته شاخص 4 روز نزولی پی در پی را پشت سر گذاشت. همسو با آن در این چهار روز جریان سرمایه حقیقی نیز به سمت خارج از بازار سهام بود. 

روز چهارشنبه 214 میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد. نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از شستا، نمادهای خودرو، وبملت، شبندر، فملی، خساپا، نوری، شپنا، کاما و دعبید در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای سیلام، کرومیت، وتجارت، پترول و حسینا بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 2 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 482 میلیارد تومان رسید تا روند نزولی را ادامه دهد.

اما در عین حال در آخرین روز معاملاتی هفته تعداد نمادهای سبزپوش بیش از قرمزها بود که بیشتر نمادهای کوچک و متوسط بازار را شامل می‌شد. در نتیجه شاخص هم وزن سبزپوش شد.

اما در معاملات چهارشنبه شاهد مازاد عرضه در بازار بودیم. ارزش عرضه‌ها و صف‌های فروش بیش از تقاضای بازار بود که سیگنال منفی برای معاملات امروز است. اگر این مازاد عرضه به معاملات امروز نیز سرریز کند انتظار می‌رود امروز نیز شاهد ریزش شاخص باشیم.