برای هر دستگاه پوز باید یک پرونده مالیاتی تشکیل شود

علی روحانی معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد  بازار در برنامه فرامتن  گفت:  ارز ترجیحی به معنای ۴هزار و۲۰۰ تومان دیگر وجود ندارد و با ایجاد مرکز مبادله، تجارت رسمی و مشروع باید  از این بخش انجام شود و  همین امر باعث شده است که ریسک معاملات  غیر رسمی کاهش یابد.

به گفته معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد تجارت، در   بازارهای  غیر رسمی  همواره با ریسک  بالایی مواجه هستیم و بنابراین بخش عمده عرضه ارز در راستای کاهش ریسک معامله در مرکز مبادله انجام شود.

وی گفت: آنچه که در اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها انجام شد  اقدام بسیاری خوبی بود و اثرات بسیار موثری هم داشت که البته برخی‌ها عنوان کردند که درآمدهای دولت از این طریق کاهش یافته است که باید بگویم به هیچ عنوان درآمدهای خالص دولت کاهش نداشته است.

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد همچنین در خصوص استفاده از سامانه مودیان مالیاتی هم گفت: نقطه شروع سامانه مودیان  در  رابطه‌ با دستگاه های کارت خوان بود که براساس آن بتوانیم عدالت مالیاتی را  اجرایی کنیم به طوری که برای هر دستگاه پوز یک پرونده مالیاتی تشکیل شود که البته هنوز کامل اجرایی نشده است.

روحانی افزود:  درآمد مالکان نمایشگاه های ماشین با درآمد یک کارمند برابر نیست اما در خصوص وضعیت پرداخت مالیات در برخی از مواقع  موارد تعجب بر انگیزی را می‌بینیم.

او افزود: سازمان امور مالیاتی علاوه بر دستگاه‌های پوز حساب‌های تجاری افراد را هم بررسی مبنا قرار می‌دهد.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد بیان کرد: امضای طلایی هنوز کامل حذف نشده است  هدفی که پایگاه مجوزهای کسب وکار دارد آن است که مجوز شفاف شود.البته برخی از دستگاه ها هنوز مجوز درون پایگاه ها صادر نمی‌کنند.

روحانی گفت: در اجرای طرح حذف ارز به لحاظ اقتصادی زمان خوبی بود اما در همان دوره شوک های ناشی از افزایش حداقل دستمزد را و جنگ اوکراین و روسیه را داشتیم.

برای هر دستگاه پوز باید یک پرونده مالیاتی تشکیل شود