استقرار سیستم ERP برای اولین بار در صنعت ابزار ایران در بین رقبا توسط آروا

در این مراسم ابتدا مدیر عامل شرکت آروا و سپس قائم مقام شرکت درباره برنامه های مهم و آینده شرکت توزیع ابزار آروا و دستاورد های مهم آن از جمله بومی سازی در صنعت ابزار صحبت هایی را انجام دادند.

یکی از موارد مهمی که در مراسم و در سخنرانی ها که روی آن تاکیدات زیادی نیز شد، استقرار ERP در شرکت آروا بود که این امر در کمتر از یک سال و نیم محقق شد. این امر در کل جهان به طور میانگین حدود 5 سال زمان می برد. این موضوع مهم نشان از تخصص و همدلی در تیم بزرگ آروا بود که در این مدت کوتاه انجام شد.

محمد امین مصلایی پور مدیر عامل شرکت آروا درباره گذشته و هدف خود از افتتاح کارخانه صحبت هایی را انجام دادند و در ادامه به تولید محصولات با کیفیت و گسترش فعالیت های تولیدی  و ارتباط با تامین کنندگان داخلی و برنامه ریزی های وسیع در زمینه خود کفایی صحبت کردند و در قسمت هایی از سخنان خود به موضوع اولین شرکت در صنعت ابزار در راه اندازی سیستم ERP اشاره نموند و اینکه در بین رقبا از برتری محسوسی برخوردار هستند و تمام تلاش در آروا بومی سازی صنعت ابزار است و هدفی جز کارآفرینی و اشتغالزایی در آروا وجود ندارد.

مدیر عامل آروا به این نکته که سیستم‌سازی و استقرار سیستم ERP که در اغلب شرکتها 5 سال زمان می‌بَرد، در آروا طی کمتر از یک سال و نیم با موفقیت انجام شد، اشاره کردند. این سیستم موجب شده است تا تصمیمات آگاهانه و مبتنی بر داده های واقعی در کوتاه ترین زمان ممکن اتخاذ شده و بتوانیم در حیاتی ترین زمان، تصمیم گیری در خصوص مسائل کلیدی سازمان، تصمیمات و تغییرات لازم را اتخاذ کنیم. مدیریت و نظارت بر تحقق اهداف سازمانی و فرآیندهای طراحی شده نیز در بهترین سطح ممکن صورت می پذیرد.

این موضوعات بخش از سخنان امین مصلایی درباره استقرار ERP در آروا بود و در ادامه قائم مقام شرکت آروا  آقای حمید مصلایی نیز درباره ERP در آروا و اینکه برای این کار چه تلاش هایی صورت گرفت صحبت هایی را انجام دادند.

استقرار سیستم ERP برای اولین بار در صنعت ابزار ایران در بین رقبا توسط آروا

حمید مصلایی به صورت گسترده و مفصل درباره این موضوع سخنرانی نمودند که از خلاصه این سخنان که به بحث فروش و مشتریان مربوط می شود اشاره هایی را داشتند و بیان کردند که؛ راه اندازی و استقرار سیستم ERP جهت ایجاد یکپارچگی در حوزه های فروش، تولید، خدمات، شکایت مشتریان، مالی، زنجیره تامین، منابع انسانی، بودجه و برنامه ریزی، مهندسی، نگهداری و تعمیرات، تضمین کیفیت، کنترل کیفیت و CRM که در نوع خود نه تنها در ایران بلکه در جهان آرزوی بسیاری از کمپانی های بزرگ است.

لازم به ذکر است استاندارد زمان تبدیل یک سازمان وظیفه محور به یک سازمان فرآیند محور و یکپارچگی تمامی فرآیند ها در ERP حداقل 5 سال است که ما در آروا با کمک شما عزیزان و روحیه جنگندگی توانستیم در مدت زمان 5/1 سال این کار را انجام دهیم که یک مزیت رقابتی بسیار ارزشمند در صنعت ابزار در مقابل رقبا ایجاد کند.

روز افتتاحیه شامل دو قسمت بود که در صبح 6 خرداد، ابتدا اهالی صنعت ابزار در کارخانه حضور یافتند و از نزدیک با تمامی مراحل ساخت اینوتر های جوشکاری و ابزارهای برقی آشنا شدند و این حضور در واقع مهر تاییدی بود بر موضوع بومی سازی صنعت ابزار که شرکت آروا برای اولین بار در ایران این کار را انجام دادند.