ثبت چک‌های صیادی از طریق خودپرداز بانک‌ها تا پایان دی ماه

آمنه نادعلی زاده، سخنگوی قانون جدید چک در رابطه با ثبت چک‌های صیادی از طریق خودپرداز بانک‌ها گفت: در حال حاضر صادر کنندگان چک می‌توانند به خودپردازهای بانک‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، مراجعه کنند و عملیات ثبت، صدور، تایید و انتقال چک را از طریق خودپردازها انجام دهند. برای انجام دادن این اقدام در دست داشتن کارت بانکی الزامی است.

او ادامه داد: کارت بانکی باید مرتبط با بانکی باشد که خدمات خودپردازی را ارائه می‌دهد. در مرحله ثبت، دسته چک از همان بانک مربوط دریافت شده است و عملیات صدور چک از طریق خودپرداز متناسب با بانک با استفاده از کارت بانکی قابل انجام است، اما در مرحله تایید و انتقال چک افراد می‌توانند هر چکی متعلق به هر بانکی را از طریق خودپرداز عملیات تایید و انتقال آن را انجام دهند. افراد می‌توانند در منوی مدیریت چک عملیات مرتبط با ثبت، تایید و انتقال چک را انجام دهند.

چک برگشتی

نادعلی زاده گفت: این روش از ابتدای امسال مد نظر بانک مرکزی بود و مستندات فنی لازم هم در اختیار بانک‌ها قرار داده شد، اما به تدریج این خدمات در حال اضافه شدن به شبکه بانکی است و در حال حاضر دو بانک این خدمات را اضافه کرده‌اند و تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۰ تعداد کثیری از بانک‌ها این خدمات را ارائه خواهند کرد.