ظرفیت‌های علمی برای حل اختلالات یادگیری دانش‌آموزان
استفاده
شود

عین‌اله یوسفی‌سادات ظهر امروز در جلسه مجازی آموزش مداخله به هنگام ویژه اختلالات یادگیری دانش‌آموزان و نوآموزان در اردبیل اظهار داشت: انتظار می‌رود که اقدامات لازم برای استفاده از ظرفیت‌های علمی آموزش و پرورش اردبیل  برای حل اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در دستور کار قرار داده شود.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه برای کاهش میزان مشکلات و نارسایی‌ها با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در زمینه‌های آگاه‌سازی والدین دانش‌آموزان و نوآموزان دیرآموز در بحث و درک مفاهیم یادگیری و رشد ذهنی انجام خواهد شد تا بتوانیم از این طریق پس از شناسایی مشکلات و موانع موجود راهکارهای اساسی برای حل مشکلات بیابیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی استان اردبیل گفت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد وحدت رویه و استفاده از ظرفیت‌های علمی و اجرایی آموزش وپرورش استان‌ها در ارتباط با اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در مدارس عادی در سطح استان و مناطق و نواحی مختلف اردبیل است که باید مورد توجه همه‌جانبه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

یوسفی‌سادات بیان کرد:‌ امیدواریم با انجام اقدامات لازم بتوانیم مشکلات و موانع موجود را برطرف کرده و در راستای ارتقای کیفیت علمی در بین دانش‌آموزان به ویژه این دسته از دانش‌آموزان بکوشیم، چرا که فراگیری علم و دانش از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید در قبال دانش‌آموزان انجام داده شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا با برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان و والدین مشکلات موجود را برطرف کرده تا این دانش‌آموزان و نوآموزان با ارجاع مستمر و تدریجی به مراکز LD اختلالات یادگیری در طول سال تحصیلی برای آموزش با همکاری والدین و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بتوانند تا حد امکان مشکلات و موانع موجود را برطرف سازند.