واحدهای مسکونی روستایی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول اردبیل احداث می‌شود

فرهاد سبحانی در دیدار کارکنان بنیاد مسکن استان با امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا کنون 49 هزار واحد مسکونی روستایی پایان‌کار اخذ کرده‌اند که با این آمار 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه حساب 100 امام (ره) و به تبع آن انجمن خیرین مسکن‌ساز را فعال کرده‌ایم، گفت: در سال گذشته 700 میلیون ریال برای این دو کمک خیرین واریز شده و 900 میلیون ریال از حساب 100 تهران جذب استان شده و در بحث احداث خانه در روستاها برای بی‌سرپناهان ضمانت 600 میلیون ریال توسط خیرین تقبل شده است.

 سبحانی با اشاره به تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان بنیاد مسکن و بهزیستی برای خانه‌دار کردن خانوادهای دو معلول و بیشتر افزود: در شهرها 19 مورد و در روستاها 32 خانواده دومعلول از طرف اداره کل بهزیستی معرفی شده بود که بعد از تحقیق در شهرها به 10 نفر آنها خانه خریداری شد و 9 نفر صاحب خانه بودند و در روستاها 16 واحد مسکونی در حال احداث است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان به تعداد یک هزار و 29 روستا به اتمام رسید، تصریح کرد: از بدو تاسیس بنیاد مسکن طرح هادی در 375 روستای استان اردبیل اجرا شده است.

 وی بیان کرد: در 3 سال اخیر با اعتباری نزدیک به 520 میلیارد ریال با تخصیص 45 درصد طرح هادی در روستاها اجرا شده است و با میزان قیر رایگان تخصیص یافته به بنیاد مسکن استان و تفاهم با دهیاری‌ها 140 هزار مترمربع آسفالت در 116 روستای استان به مبلغ 40 میلیارد ریال انجام یا در حال اجرا است.

 سبحانی اعتبار تهیه طرح‌های بافت با ارزش و نمونه گردشگری در 3 روستای اندبیل و عنبران علیا و گیلوان را معادل 970 میلیون ریال برشمرد و اظهار کرد: در دو روستای عنبران علیا و اندبیل تاکنون اعتباری به مبلغ 9 میلیارد ریال برای اجرای طرح هزینه شده و انجام عملیات اجرایی ادامه دارد و برای اجرای روستای گیلوان اعتبار یک میلیارد ریال تخصیص یافته است که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از صدور بیش از 95 هزار جلد سند در 304 روستاو 19 شهر زیر 25 هزار نفر استان خبر داد و گفت: از این تعداد 91 هزار و 305 جلد تا سال 93 و تعداد 3 هزار و 627 جلد در سال 94 صادر شده است.

 وی از کسب عنوان پنجم کشوری در بحث اجرای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان نفر خبر داد و افزود: 95 درصد واحدهای احداثی به تعداد 5 هزار واحد مسکونی به صدور دفترچه اقساط نایل شده‌اند.