هنگ‌کنگ – ایران؛ خیال راحت تیم ملی!

تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا موفق شد تا با ارائه یک بازی روان و خوب، با نتیجه ۴ بر ۱ برابر فلسطین به پیروزی برسد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد ایران برابر فلسطین به مشکل خاصی برنخورد و حالا این فرصت را دارد تا با پیروزی برابر هنگ‌کنگ، صعود خود را قطعی کند. این بازی در ساعت ۲۱ روز جمعه در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه برگزار خواهد شد.

هنگ‌کنگی‌ها اولین میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۵۶ بودند و پس از آن در دو دوره ۱۹۶۴ و ۱۹۶۸ نیز حضور داشتند. اما پس از سال ۱۹۶۸ دیگر این تیم موفق به حضور در مرحله نهایی جام ملت‌ها نشد. در این دوره  تیم فوتبال هنگ‌کنگ با پیروزی برابر افغانستان و کامبوج، موفق شد تا بعد ۵۶ سال جواز حضور در جام ملت‌های آسیا را کسب کند.

بازگشت هنگ‌کنگی‌ها به جام ملت‌ها اگرچه با شکست برابر امارات همراه بود، اما اتفاق جالبی را برای آن‌ها رقم زد. در جریان باخت ۳ بر ۱ هنگ‌کنگ برابر امارات، «فلیپ چان» تک گل تیم فوتبال هنگ‌کنگ را به ثمر رساند که هزارمین گل تاریخ جام ملت‌های آسیا بود. این باعث شد تا هنگ‌کنگ تبدیل به تیمی شود که اولین و هزارمین گل تاریخ جام ملت‌ها را به ثمر رسانده است.

هنگ‌کنگ با رتبه ۱۵۰ در رنکینگ فیفا، ضعیف‌ترین تیم این رقابت‌ها از این نظر به حساب می‌آید. به‌نظر می‌رسد که تیم ملی ایران برای پیروزی در این دیدار و صعود از گروه کار سختی نداشته باشد. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران، از الان باید به فکر بازی با امارات و احتمالا جنگ صدرنشینی باشد.

هواداران تیم ملی ایران می‌توانند این بازی را در سوپراپلیکیشن روبیکا دنبال کنند. همچنین مسابقه پیش‌بینی بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سوپراپلیکیشن روبیکا برگزار می‌شود که هواداران فرصت دارند تا با پیش‌بینی صحیح مسابقات، امتیاز کسب کنند و برنده جایزه پنچ کنسولPS5، پنج گوشی 4A5، جایزه ۱۰۰ میلیونی و جوایز میلیونی دیگر شوند. اگر تاکنون در تورنومنت پیش‌بینی روبیکا شرکت نکرده‌اید، فرصت زیادی را از دست نداده‌اید و بازی‌های بسیاری باقی مانده است که شما‌ می‌توانید با پیش‌بینی صحیح آن مسابقات، رتبه خود را در جدول پیش‌بینی مسابقات بالا ببرید.

مسابقه «روبی کوییز» نیز با همکاری برنامه جام آسیا ۲۰۲۳، دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها، ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه، در شبکه ورزش برگزار می‌شود و ۴۰ میلیون تومان جایزه به برندگان هر بازی تعلق خواهد گرفت. اگر اطلاعات فوتبالی خوبی دارید، روبی کوییز فرصتی است تا بدون قرعه‌کشی جایزه ببرید. همچنین کاربران می‌توانند خلاصه بازی‌های جام و بهترین فیلم‌ها و مستندهای فوتبالی را به‌صورت رایگان از روبیکا تماشا کنند.