نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 99/ حضوری یا آنلاین؟

بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید که قرار است از 15 شهرویر ماه آغاز شود باز هم با دغدغه بسیاری از خانواده ها روبرو شده که آیا با وجود اینکه همچنان کرونا قربانی می گیرد آیا مدارس در سال تحصیلی جدید برگزار می شود و آیا این برگزاری در تمام شهرها به شکل حضوری است و یا مدارس به شکل غیر حضوری و مانند سال گذشته از طریق صدا و سیما و یا به شکل آنلاین خواهد بود.

اخبار اجتماعی-برخی از خانواده ها هنوز فرزندان خود را در مدارس ثبت نام نکرده اند و فکر می کنند قرار است تاریخ بازگشایی مدارس به تعویق بیفتد.

به گزارش افکارنیوز، بر اساس اعلام سخنگوی آموزش و پرورش شهرهایی که وضعیت قرمز در کرونا دارند به شکل غیر حضوری برگزار می شود.
کلاسها در شهرهای وضعیت زرد نیز به صورت نیمه‌حضوری و پاره وقت و در شهرهای با وضعیت سفید مدارس به شکل عادی برگزار می شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس در شهر تهران اکنون از وضعیت قرمز برخوردارند، بازگشایی حضوری در مدارس وجود نخواهد داشت مگر اینکه شرایط تغییر کند.

مدرسه


وی ادامه داد: اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کرد، رویه به همین صورت غیرمجازی ادامه پیدا خواهد کرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت مجازی فعالیت آموزشی فرزندان خود را پیاده کنند.


اما برخی از مردم گزارش داده اند که برخی مدارس غیر انتفاعی می خواهند به شکل غیر حضوری کلاس ها را برگزار کنند که سخنگوی وزارت آموزش و پرورش می گوید در وضعیت قرمز نه اینکه ما حضور دانش آموزان را در مدرسه ممنوع کرده باشیم بلکه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانش آموزان را در مدرسه برای وضعیت قرمز ممنوع کرده است وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا چنین تصمیمی را بگیرد و یک چنین دستوری را می‌دهد، همه باید تابع این مساله باشیم و نمی‌توان شیوه و رویه جدیدی را در این خصوص اعلام کنیم.

وی ادامه داد: مدارس ما در صورتی که وضعیت منطقه‌ای قرمز باشد، به هیچ عنوان مجاز نیستند که دانش‌آموزان را به مدرسه بکشانند و حق بازگشایی مدارس را حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.
ثقفی خاطرنشان کرد: با این وجود اگر وضعیت زرد باشد، مدارس با رعایت پروتکل‌ها به صورت محدود می‌توانند فعالیت کنند.


به نظر می رسد با توجه به وضعیت کرونا در تهران و بسیاری از کلان شهرها که در وضعیت قرمز قرار دارد ماههای اولیه بازگشایی مدارس به شکل غیر حضوری باشد و باید دید در طول سال جاری و حتی با هشدارهایی که در رابطه با افزایش کرونا در فصل پاییز داده شده مدارس امسال چه وضعیتی پیدا می کنند.
نکته مهم در این میان این است که مسئولان اجرایی باید ساختار برگزاری کلاس های مجازی و غیر حضوری را به شکل عالی تشکیل دهند تا دانش آموزان چه در پایتخت و چه در مناطق محروم کشور بتوانند به شکل یکسان از آموزش بهره ببرند.