به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، با آغاز اعزام زائران عمره از كشورهاي مختلف جهان به عربستان طي هفتههاي قبل، يكي از مسئولان وزارت حج اين كشور اعلام كرد، در سال ٢ ١٢ تعداد زائران اعزامي از كشورهاي مختلف رشد ١٥ درصدي داشته است.

به گزارش سعودی گازتا، تعداد زائران عمره‌ی عربستان در سال ‌٢ ١٢ در مقایسه با سال گذشته میلادی ‌١ تا ‌١٥ درصد افزایش خواهد داشت.



این در حالیست که این کشور در سال ‌‌٢ ١١ میزبان ‌‌٥ / ٩ میلیون زائر خارجی بود که حدود یک میلیون و ‌‌٨٢٨ هزار زائر در قالب مراسم سالانه‌ی حج و مابقی برای سفر عمره راهی این کشور شدند.

برای میزبانی بهتر و خدمات رسانی بیشتر، از ماه اوت پروژه‌ی توسعه مسجدالحرام در شهر مقدس مکه با زیربنای ‌‌۴ هزار متر‌مربع و اختصاص بودجه‌ای نزدیک به ‌‌١١ میلیارد دلار با استفاده از ‌١ هزار کارگر که به صورت ‌‌٢۴ ساعته مشغول به کار هستند آغاز شده که با پایان این پروژه مسجدالحرام در یک زمان می‌تواند میزبان دو میلیون زائر باشد.

از سوی دیگر در قالب این پروژه پله‌های برقی و آسانسورهایی با رعایت دقیق‌ترین معیارهای ایمنی، تهویه و نور راه‌اندازی می‌شوند، این در حالیست که آخرین بار در دهه ‌‌٨ میلادی فضاهای اطراف مسجدالحرام توسعه یافت.

سفر زائران مسلمان به شهرهاي مقدس مكه و مدينه در عربستان كه به آن گردشگري مذهبي نيز گفته ميشود، در كنار صادرات نفت و گاز از منابع اصلي درآمد دولت اين كشور بوده در حدود ٢ تا ٢٥ درصد نيروي كار عربستان در صنعت گردشگري مذهبي و صنايع مرتبط به كار اشتغال دارند.