به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، پرهام اصلاني صومعه، مبتكر ليوان چاي ساز درباره اختراع خود گفت: در اين طرح كه ايده اي ساده با بازه اقتصادي بالا است، ليواني طراحي شده كه مي توان با ريختن آب جوش داخل آن، چاي خورد.

وی که در حاشیه جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی سخن می‌گفت، تصریح کرد: ایده اولیه این اختراع سال گذشته در سومین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی به ذهن من خطور کرد که با مشورت با صنعت‌گران و سرمایه گذاران موفق به پردازش این طرح و تولید محصول شدم که تا یک ماه آینده این لیوان چای ساز به بازار می‌آید.

این مخترع جوان با اشاره به این که هدفگذاری اش برای این اختراع صادرات به ۱۵ کشور جهان است اظهار داشت: چهار سال پیش وقتی دیدم رویکرد جشنواره تجاری سازی اختراعات است، مطمئن بودم که به این موفقیت دست پیدا خواهیم کرد چرا که پروسه صنعتی‌سازی اختراع و تجاری سازی و تولید ثروت به همراه کار آفرینی، تعریف دقیق صنعت اختراعات است و فعالیت‌های انجام شده در چهار دوره برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه دادن این رویکرد در راستای تجاری سازی اختراعات روزی بتوانیم کارخانه اختراع در کشور داشته باشیم که در آن متخصصان تولید فکر به ایده پردازی و نمونه سازی بپردازند و همچنین بتوان در آن ثبت اختراع، تجاری سازی، تولید و بازار را نیز داشت.

اين مخترع جوان خاطر نشان کرد: با ادامه دادن روند تجاري سازي اختراعات کشور ما ميتواند به صادرات فناوريهاي تجاري سازي شده نيز دست پيدا کند.