دقیقا اینجا سکوت به نفعمان است یا فریاد ؟!

گروه اجتماعی- در تصادفی مرگبار در اتوبان بابایی، ۵ نفر کشته و دو نفر مجروح شدند که اتفاقا همه از نیروهای خدمات شهرداری بودند؛ آن هم به خاطر بد مستی چند جوان! اما هیچ هشتکی راه نیفتاد و هیچ فریادی بلند نشد.

به گزارش افکارنیوز، سوال اینجاست سلبریتی هایی که کارشان درست کردن هشتک است چرا در مقابل این جنایت سکوت کرده اند؟ آنها که برای حمایت از یک رقاصه توییت و هشتک راه می اندازند، و در جایی دیگر برای حمایت از یک قاتل دلشان نازک می شود.

آیا خون این نیروهای خدماتی شهرداری با خون دیگر انسان ها تفاوت دارد که سکوت کرده اند؟

درد امروز جامعه ما درد بی قانونی است، راننده ای مست می کند و نیروی خدماتی را زیر می گیرد، با نگاهی به قوانین تمام کشورهای جهان، چنین جرمی برای ابطال دائمی گواهینامه کافی است اما گفته می شود در کشور ما فقط 6 ماه!

آیا این درست است که دوباره آن راننده مست بتواند پشت فرمان خودروی خود بنشیند و شاید در آینده فردی دیگر را زیر بگیرد؟

چرا برخی قوانین در کشور اینگونه وضع شده که خون عده ای بی گناه پایمال گردد؟ مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانون گذاری در کشور را دارد چرا این قوانین را اصلاح نمی کند؟

وظیفه مجلس به جز قانون گذاری، نظارت نیز می باشد، چه نظارتی بر این نوع قوانین وجود دارد، شاید هم نمایندگان محترم بیشتر درگیر حواشی رفتن یا نرفتن به جام جهانی و یا دغدغه برخی از آنها حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاهها است.

اما نکته مهم تر این است که در زمان انتخابات اگر مردم دقت نکنند و به افراد اصلح رای ندهند وضع قوانین کشور به شکلی می شود که اگر راننده ای مست چنین جنایتی را مرتکب شود تنها و تنها 6 ماه از رانندگی محروم می شود. زمانی که منافع جناحی و باندی بر منافع مردم ارجح شود شاهد چنین قوانینی و چنین حاشیه هیی نیز خواهیم بود.


صفورا ترقی