حضور کارتن خواب ها در گرمخانه ها برای شهرداری درآمدی ندارد

رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: گزارشی که طی چند روز گذشته در یکی از جراید کشور منتشر شده است، مربوط به 6 سال پیش یعنی سال 1390 بوده است.

 وی افزود: فردی که گزارش فوق به نقل از او منتشر شده است خود را مددکار اجتماعی معرفی کرده و گفته های وی با عملکرد شهرداری تهران در خصوص ساماندهی کارتن خواب های پایتخت، هیچ گونه مطابقتی ندارد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، تصریح کرد: ادعاهای مطرح شده در گزارش شامل ادعاهایی همچون درآمدزایی شهرداری تهران از جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و ضرب و شتم آنان در مددسراها و گرمخانه‌های شهرداری تهران است که به هیچ عنوان صحت ندارد.

قدیمی اظهار داشت: در حال حاضر، در 19 مددسرای مناطق 22 گانه تهران، روزانه به‌طور متوسط 3 هزار نفر از کارتن خواب ها، به‌ صورت کاملاً رایگان پذیرش می شوند.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه کارتن خواب ها در مددسراهای تهران گفت: نکته حائز اهمیت این است که 70 درصد این افراد به‌صورت خودمعرف، هر روز عصر خود را به مددسراهای شهرداری تهران می‌رسانند.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: از جمله خدماتی که در تمام مددسراهای تحت نظارت شهرداری ارایه می‌شود می توان به استحمام، ارایه یک وعده غذای گرم، خدمات پزشکی-بهداشتی-درمانی رایگان اشاره کرد.

قدیمی افزود: 45 گشت به طور شبانه روزی در سطح شهر مشغول به فعالیت بوده و کارتن خواب هایی که در سطح شهر هستند و تمایل به حضور در مددسراها دارند را به این مراکز هدایت می‌کنند.

وی تأکید کرد: تمام مددکاران اجتماعی شاغل در شهرداری تهران، سوگند یاد کرده اند که کار مقدس و شرافتمندانه و رسالت اصلی خود را که رسیدگی به محرومان و مددجویان نیازمند است را با جدیت و دلسوزی تمام دنبال کنند.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: بازنشر دوباره چنین گزارش‌هایی با این اختلاف زمانی، بیش از آن‌که ناشی از بی‌دقتی‌های رایج در فضای مجازی باشد، شاید ناشی از شیطنت کسانی است که دوست دارند همه‌ مسایل، حتی موضوع مهم ساماندهی کارتن خواب ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب است را نیز با عینک گل‌آلود ببینند و خواسته یا ناخواسته فرصت را برای دشمنان و معاندان نظام اسلامی فراهم کنند.

قدیمی تصریح کرد: درب مددسراها و گرمخانه‌های شهرداری تهران کماکان بر روی شهروندان محترم، خبرنگاران، فعالان و دلسوزان اجتماعی باز بوده و آمادگی کامل برای بازدید از این مکان ها وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر امکان بازدید از تمام مراحل پذیرش و خدمات‌رسانی به مددجویان و کارتن خواب ها که جز خدا حامی دیگری ندارند وجود دارد تا شرایط حاکم در مددسراها پس از بازدید مورد  قضاوت و داوری همگان قرار گیرد.

شایان ذکر است طی چند روز گذشته گزارشی مبنی بر عملکرد ضعیف سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در یکی از روزنامه های کشور منتشر شده است، خبرنگار این روزنامه مدعی است ساماندهی کارتن خواب های پایتخت برای این سازمان درآمد دارد.