ترجیح شهرداری قیچی کردن رُبان است تا همراهی با نیازهای مردم

گره اجتماعی- اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز، با اشاره به لزوم ایجاد برخی از اصلاحات ترافیکی کوچک برای رفع گره ترافیکی در شهر، عنوان کرد: این اصلاحات می تواند شامل یک طرفه کردن یک خیابان باشد و می تواند شامل احداث یک رمپ ساده و کم هزینه.

شاکری ادامه داد: در خیابانی که شورای شهر تهران  قرار دارد در برخی ساعات ترافیک کلافه کننده ای را شاهد هستید که تنها با یک اصلاح هندسی در نبش خیابان بهشت برطرف می شود. این موضوع برای تقاطع خیام امام خمینی و بسیاری از نقاط شهر صادق است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر این که شهر تهران در بسیاری از نقاط خود به پروژه های مینیاتوری و کوچک برای رفع گره های ترافیکی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: اما مدیران شهری حاضر نیستند دست از سر پروژه های شاخص بردارند و کمی با زندگی عمومی مردم همراه شوند زیرا در این نوع پروژه ها نه افتتاحیه ای در کار است و نه قیچی زدن و ربان پاره کردن.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به این که برخی از مناطق اقدامات خوبی را در اجرای پروژه های مینیاتوری انجام داده اند، گفت: اما در بیشتر نقاط شهر این نوع اقدامات  در زیر پروژه های مهم گم شده و مغفول مانده این در حالی است که این نوع پروژه ها برای مردم به اندازه توسعه مترو و ساخت پارک و بوستان مهم است.

راه حل بسیاری از مشکلات شهر در دست شورایاری هاست

رییس کمیته عمران شورای شهر با ابراز تاسف نسبت به این که هر یک از ما هنگامی که بر صندلی مدیریت می نشینیم همراه بودن با روال زندگی عادی مردم و نیازهای واقعی آنها را از یاد می بریم، اظهار کرد: در این میان شورایاری ها به دلیل همراه بودن با مردم و مشاهده روزانه کوچه و خیابان های شهر از تمامی این جزئیات مطلع هستند. اگر مدیر شهری می خواهد موفق باشد شورایاری ها و دلیل ایجاد آنها را از یاد نبرد.