حجت الاسلام محمدرضا فقیهی گفت: یکی از ویژگی های خاص این دوره نسبت به دوره های گذشته اعزام و تشرف دانشجویان مجرد دختر نیز است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویان افزود: بر همین اساس کاروان های ویژه خواهران تدارک دیده شده و آنان به صورت هوایی به کشور عراق اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: قرعه کشی چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان و دانشگاهیان به عتبات عالیات طی همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد.

فقیهی با بیان این که 189 کاروان در دوره قبل به عتبات اعزام شدند گفت: امسال در این دوره 287 کاروان پیش بینی کرده ایم که 172 مورد آن هوایی و 115 کاروان زمینی خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال 11 هزار و 500 نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: جوان بودن، همراهی روحانیون با کاروان ها، حضور نماینده و عوامل ستاد در کربلا و نجف، حضور مداح، قرائت دسته جمعی در بین الحرمین، زیارت دوره ویژه نجف اشرف و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از جمله ویژگی های این دوره از کاروان های دانشجویی به شمار می رود.

فقیهی اظهارداشت: متاسفانه علیرغم تفاهم نامه ای که در دوره گذشته با بانک ملت برای اعطای وام به دانشجویان داشتیم این امر صورت نگرفت اما امسال خوشبختانه وام یک میلیونی با سود 4 درصد بانک ملت بدون سپرده گذاری به دانشجویان ارایه خواهد کرد.