خط قرمز مدارس عشایری

به گزارشافکارنیوز،علی‌نقی یزدان‌پناه درباره کمبود معلم در مناطق کمتر توسعه‌یافته و عشایری، اظهار کرد: کمبود معلم در مقاطع مختلف وجود دارد.

وی افزود: در سال ۹۳ تعداد دانش‌آموزان ۹۰۰ نفر نسبت به سال ۹۲ کمتر شد، اما ۷۰۰ کلاس درس افزایش یافت، چرا که ما اجازه نداریم حتی یک دانش‌آموز هم بی‌معلم باشد.

مدیرکل امور مناطق کمتر توسعه‌یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی از دانش‌آموزان در مدارس کوچک تحصیل می‌کنند که ضرورت دارد مدارس کوچک را تجمیع کنیم، چرا که هزینه مدرسه دو نفره با یک معلم؛ همان هزینه مدرسه‌ای است که ۴۰ دانش‌آموز دارد.

یزدان‌پناه ادامه داد: اگر آموزش و پرورش بتواند سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را فراهم کند، البته در مناطق صعب‌العبور رفت‌ و آمد سخت است؛ اما اگر این اتفاق بیفتد و مدارس تجمیع شوند، هزینه‌ها کمتر و با کمبود معلم روبرو نمی‌شویم.

وی اظهار کرد: خط قرمز ما این است که حتی یک دانش‌آموز عشایر نیز بدون معلم نباشد و اگر در مناطق صعب‌العبور هم زندگی می‌کنند، ما به آن مناطق معلم اعزام می‌کنیم.

مدیرکل امور مناطق کمتر توسعه‌یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش افزود: البته برای تجمیع مدارس کوچک ما مشکل فرهنگی نیز داریم. برخی از افراد در روستاها و عشایر حاضر نیستند فرزندان خود را به روستاهای دیگر برای تحصیل بفرستند و ما باید مسائل قومی و قبیله‌ای را نیز در نظر بگیریم.

یزدانپناه با تاکید بر اینکه حتی یک دانشآموز نباید بدون معلم باقی بماند، اظهار کرد: اگر مدارس کوچک شوند، به مصلحت آموزش و پرورش است و ه