آخرین اخبار از متهم ردیف چهارم پرونده فساد سه هزار میلیاردی

به گزارشافکارنیوز،رسول رازی وکیل مدافع متهم ردیف چهارم پرونده فساد سه هزار میلیاردی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده و حکم صادر نیز توسط دیوان عالی کشور تایید شده است، گفت: موکلم هنوز بلاتکلیف است. تا کنون دو مرتبه درخواست اعاده دادرسی دادیم که شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور، در هر مرتبه، درخواست ما را با دلایلی غیر قانونی رد کرده است.

وکیل سعید کیانی رضازاده اضافه کرد: البته یک مقدار وضع‌شان در زندان بهتر شده و از بند امنیتی به بند عمومی منتقل شدند. طی ماه‌های آینده نیز درخواست اعاده دادرسی جدیدی را به دیوان عالی کشور تقدیم خواهیم کرد.

رازی در پاسخ به این سئوال که آیا جنبه مالی محکومیت موکلش پرداخت شده یا خیر؟ گفت: بحثمالی محکومیت موکلم که گفته شد حدود ۳ میلیارد تومان رشوه دریافت کرده، پرداخت شده است. موکل من کارمند دولت نیست زیرا بانک صادرات، بانک دولتی محسوب نمی‌شود که عملش رشوه محسوب شود. خود مرحوم مه‌آفرید نیز در بازجویی‌هایش در مورد همه گفته بود رشوه دادم اما درباره موکلم چنین مطلبی نگفته بود. با این حال دادگاه این موضوع را دریافت رشوه محسوب کرد.

سعید کیانی رضازاده یکی از چهار محکوم به اعدام در پرونده فساد سه هزار میلیاردی است. دادگاه انقلاب اسلامی تهران وی را به استناد ماده ۴ قانون تشدید مرتکبین ارتشاء و اختلاس به عنوان مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام و بازگرداندن رشوه به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محکوم کرد که این حکم در شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور تایید شد.

محکومیت اعدام مه آفرید امیر خسروی متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی، سوم خرداد ماه امسال در زندان اوین اجرا شد.