استقرار آمبولانس در عراق برای زائران

به گزارشافکارنیوز، امرودی همچنین افرادی که به کربلا نمی‌روند در روز اربعین از میدان امام حسین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم به طول ۱۴ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند و در این بین ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر این موضوع که مشکی‌سازی در سطح شهر انجام شده است گفت: همچنین در سه مرز چزابه، شلمچه و مهران شهرداری تهران اقداماتی انجام داده و با کمک شهرداری‌های منطقه ۴،۵، ۶ ایستگاه‌های صلواتی راه‌اندازی و همچنین برنامه‌هایی از جمله پذیرایی و … را انجام می‌دهند.

به گفته امرودی در سه مسیر مرز اتوبوس‌هایی زائران را تا مرز هدایت می‌کنند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اقامتگا‌ه‌های کوتاه‌مدتی برای زائران در نظر گرفته‌اند گفت: از نجف تا کربلا ایستگاه‌ها و موکب‌های صلواتی گذاشته‌ایم و از زائران پذیرایی می‌کنیم و همچنین علما و طلابی در طول مسیر هستند که به سؤالات شرعی پاسخ می‌دهند.

وی از استقرار آمبولانس‌های شهرداری در عراق خبر داد و گفت: این آمبولانس‌ها به زائران خدمت‌رسانی کرده و همچنین بیمارستان صحرایی با ۱۵۰ تختخواب در این ایام احداثمی‌کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به نظافت کربلا در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری این موضوع را بر عهده گرفته و از سه روز قبل تا سه روز بعد اربعین محورها را تمیز خواهیم کرد.

امرودی با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: موکب‌های صلواتی از آوارگان عراقی پر شده به همین دلیل اقامتگاه‌ها در طول مسیر کم است در نتیجه توصیه می‌کنیم که زائران کیسه خواب به همراه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

به گفته امرودی، تمام ظرفیت‌های شهرداری تهران از سه روز قبل تا سه روز بعد از اربعین حسینی به مدت یک هفته از ۱۹ تا ۲۵ آذر به زائران اعزامی حرم امام حسین(ع) اختصاص می‌یابد.

وی اعلام کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس در هر یک از محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه برای حمل و نقل زائرین حرم سید الشهدا(ع) در اربعین حسینی در نظر گرفته‌ایم که قابلیت افزایش آن نیز به ۱۵۰ ناوگان به ویژه در روزهای برگشت زائرین وجود دارد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین امرودی قرار است خدمات رسانی در ۳ نقطه مسیر پیاده روی زائرین مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی حدفاصل نجف تا کربلا صورت گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فعالیت های امسال شهرداری تهران به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول به مانند سالهای گذشته در تهران و حرکت از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است که مسئولیت اجرای آن بر عهده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است. بخش دوم در سه محور مناطق مرزی چزابه، مهران و شلمچه تا مرز است که مسئولیت پشتیبانی آن برعهده باغ موزه دفاع مقدس است و بخش سوم از مرز تا کربلا است که مسئولیت آن به بسیج شهرداری واگذار شده است.

از برنامههای فرهنگی تدارک دیده شده برای زائرین کربلای معلی در اربعین حسینی ویژه کودکان، زائرین وموکب داران در مسیرمی توان به پیش بینی ۲۰۰ هزار سربند، ۱۵ هزار پرچم کوچک با شعار هیهات من الذله، راه اندازی ایستگاه بلوتوث، فضاسازی مسیر پیاده روی، برپایی نمایشگاه تصویری، تهیه محتوای صوتی برای کاروان ها و موکب داران با هماهنگی رایزن فرهنگی ایران در عراق اشاره کرد.