از معلم شدن آقای وزیر تا جریمه شدن سردار مومنی

به گزارش افکارنیوز، همایش همیاران پلیس برای آمادگی نوروزی ۱۰ میلیون همیار پلیس و ۸۰۰ هزار فرهنگیار ترافیک در کشور امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

* معلم شدن آقای وزیر

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در این همایش با اشاره به ایجاد پایه ششم ابتدایی در دبستان‌های کشور گفت: مهم‌ترین دوران زندگی هر انسانی، دوره ابتدایی است زیرا تأثیرپذیری و تأثیرگذاری آن، ۱۰۰ درصد است.

وی، خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه «همه باید کمک کنند تا کشور نظم داشته باشد»، گفت: بیشترین اتفاقات، اشکالات و ناراحتی‌ها در تصادفات، به دلیل رعایت نکردن و تعارف نکردن در راهنمایی و رانندگی است.

وزیر آموزش و پرورش امروز خطاب به دانش‌آموزان گفت: «بچه‌ها من مثل معلم‌ها می توانم درس بدهم؟»

دانش‌آموزان با گفتن «بله» سخن وزیر را تأیید کردند که وی ادامه داد: «سکوت شما این گونه است؛ اگر معلم برای دانش‌آموزان درس ندهد، شلوغ می‌کنند البته اگر زیاد هم درس بدهد، شلوغ می‌کنند؛ پس من زیاد صحبت نمی‌کنم»

* جریمه و امتیاز منفی برای کسی که به فرمان ایست پلیس مدرسه توجه نکند

سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور کشور در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان گفت: همیار پلیس کار بسیار مهمی است و اگر تصادفات در کشور کم شده، به همت همیاران پلیس است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان ظرفیت بسیار بزرگی در آموزش و پرورش محسوب می‌شوند، ادامه داد: تعجب می‌کنم چطور بسیاری از دستگاه‌ها که نیاز به فرهنگ‌سازی دارند، از ظرفیت دانش‌آموزی استفاده نمی‌کنند.

سردار مومنی به خاطره‌ جریمه شدن خودش توسط یک همیار پلیس اشاره کرد و اظهار داشت: یک روز با خانواده در حال رانندگی بودم و از یک چهارراه عبور کردم که دخترم که همیار پلیس است و البته در آن زمان دانش‌آموز دبستانی بود، گفت «بابا تخلف کردی»، گفتم «چه تخلفی انجام دادم»، پاسخ داد «از چراغ قرمز عبور کردی و من شمار را جریمه کردم» به او گفتم «از اینکه دقت داری تشکر می‌کنم، اما هر چراغ قرمزی ممنوع نیست؛ چراغ قرمز چشمک‌زن به این معنی است که باید ایستاد و اطراف را نگاه کرد، اگر ماشین نمی‌آمد، حرکت کرد و من نیز همین کار را انجام دادم.»

وی خطاب به دانش‌آموزان افزود: من از همه شما همیاران پلیش تشکر می‌کنم و بدانید با ادب و احترام، تخلف پدر و مادر یا افراد دیگر را به آنها بگویید.

رئیس پلیس راهور کشور در ادامه به مصوبه مجلس اشاره کرد و گفت: اگر راننده‌ای به فرمان ایست پلیس مدرسه توجه نکند، هم جریمه می‌شود و هم امتیاز منفی می‌گیرد.

به گزارش فارس، در این مراسم سرود همیار پلیس خوانده شد و دانش‌آموزان «امنیت در سفر؛ سالم و بی‌خطر؛ این است شعار راهبر» را حفظ کردند.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح به چند فرهنگیار ترافیک و همیار پلیس به نمایندگی از سایر فرهنگیان و دانشآموزان، طرح نوروزی همیاران پلیس آغاز شد.