ایران حدودا 5 میلیون معتاد دارد

ابوالحسن صفرپور امروز (شنبه ۲۸ مهر ماه) در یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، اظهار کرد: گروه‌ها و شبکه‌های مردمی در مبارزه با موادمخدر به ویژه در حوزه پیشگیری حمایت می‌شوند چون راه موثر مقابله با این بلای خانمان‌سوز، نقش‌آفرینی مردم است. 

وی با اشاره به عنوان شهدای «مدافعان جان» برای شهیدان راه مبارزه با موادمخدر، افزود: افرادی که در حوزه پیشگیری از موادمخدر کار می‌کنند جزو مدافعان جان هستند و این مفهوم برگرفته از آیات قرآن کریم است که هر کسی جان یک نفر را نجات دهد جان همه انسان‌ها را نجات داده است.

مسئول کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور از ایجاد یادمان مدافعان جان در استان‌ها خبر داد و گفت: این موضوع در گام نخست در استان کرمان، تهران و سیستان و بلوچستان در حال عملیاتی شدن است.

مسئول کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور گفت: چهار تا پنج میلیون نفر در کشور درگیر مسئله موادمخدر هستند با در نظر گرفتن تعداد خانوارها می‌توان گفت ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با مسائل ناشی از اعتیاد به موادمخدر مواجه هستند.

او با اینکه ام‌المصائب آسیب‌های اجتماعی موادمخدر است، گفت: برای مقابله با آسیب‌های موادمخدر خود مردم هم باید وسط میدان بیایند و کار را تمام کنند.

صفرپور خاطرنشان کرد: دشمن برای بیرون کردن جوانان ما از عرصه کار و فعالیت درصدد آلوده کردن آنان به موادمخدر است و باید با همت خود مردم جلوی این توطئه را گرفت.