دستیاری پزشکی شغل شد

محمدرضا ظفرقندی در مراسم مجمع عمومی سالیانه نظام پزشکی ، حل مشکلات حوزه سلامت و جامعه پزشکی را نیازمند انسجام بدنه جامعه پزشکی، دولت و مجلس دانست و گفت: روز گذشته در جلسات فشرده دولت، یک ساعت فرصت داشتیم که در مورد مشکلات و راهکارهای آن مباحث مهمی مطرح شد.

وی بیان کرد: روز گذشته هیئت دولت تصویب کرد در سال 1404، دستیاری پزشکی بعنوان شغل در نظر گرفته شود. امیدواریم این موضوع توسط نمایندگان مجلس هم تصویب شود. 

وی افزود: بر اساس قانون و اسناد بالادستی، سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورمان باید همتراز و بالاتر از میانگین کشورهای منطقه باشد اما این سهم در حال حاضر به 4 درصد رسیده که تلاش ما رساندن آن به حداقل 7 درصد است و با حضور دکتر پزشکیان در ریاست جمهوری و هماهنگی سازمان‌هایی مانند برنامه و بودجه، فرصت ویژه ای برای حل چالش‌ها داریم. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی علاوه بر نقادی در تصمیم سازی ها نیز باید مشارکت موثری داشته باشد، افزود: قانون سازمان نظام پزشکی در سال 83 اصلاح و در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تصویب شد اما امروز پس از گذشت 20 سال لازم است این قانون بازنگری و اصلاح شود.