این  گوشی‌های سامسونگ آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت خواهند کرد

در سال‌های اخیر تغییر سیاست‌های سامسونگ در قبال آپدیت‌های نرم افزاری و رابط کاربری وان یو آی باعث شده که این غول کره‌ای صنعت گوشی‌های موبایل یکی از پیشروترین برندهای گوشی‌ساز اندرویدی در زمینه ارائه بروزرسانی‌های این سیستم عامل باشد.‌ البته طی روزهای گذشته اخباری در خصوص به تعویض افتادن انتشار رابط کاربری One UI 7 و سیستم عامل اندروید ۱۵ به گوشی می‌رسید؛ اما به نظر می‌رسد انتشار صاحبان گوشی‌های سامسونگی به‌زودی به پایان رسیده و نسل جدید رابط کاربری وان یو آی برای گوشی‌های این کمپانی عرضه خواهد شد. اما کدام گوشی های سامسونگ قادر به دریافت آپدیت وان یو آی ۷ و اندروید ۱۵ خواهند بود؟

هریک از گوشی های سامسونگ تا چند سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت می‌کنند؟

سامسونگ اخیرا مدت زمان پشتیبانی اکثر گوشی‌های اندرویدی خود را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است. برای مثال سری پرچمدار گلکسی S24 این کمپانی اکنون تا هفت نسخه بعدی سیستم عامل اندروید و رابط کاربری وان یو آی را دریافت خواهد کرد.

این پشتیبانی طولانی‌مدت همچنین برای برخی میان‌رده‌های سامسونگ نیز برقرار بوده و حتی گوشی‌های اقتصادی این کمپانی را نیز در بر می‌گیرد. برای مثال، کره‌ای‌ها اخیرا گوشی گلکسی A16 را با پشتیبانی نرم افزاری شش ساله روانه بازار کرده‌اند که یک رکورد برای گوشی‌های رده‌پایین اندرویدی به شمار می‌رود.

کدام گوشی های سامسونگ آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت خواهند کرد؟

در جدیدترین لیست گوشی‌های سامسونگ که قادر به دریافت بروزرسانی One UI 7 و اندروید 15 هستند، چندین دستگاه مختلف از کلاس‌های مختلف قیمتی و عملکردی قرار گرفته‌اند. لیست کامل این دستگاه‌ها در ادامه بر اساس مدل و کلاس عملکردی دستگاه‌ها ارائه خواهد شد.

سری گلکسی S

طبق آخرین اخبار سامسونگ، محصولاتی از خانواده گلکسی S سامسونگ که قادر به دریافت جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل اندروید خواهند بود به صورت زیر هستند:

Galaxy S24 Ultra

Galaxy S24+

Galaxy S24

Galaxy S23 Ultra

Galaxy S23+

Galaxy S23

Galaxy S23 FE

Galaxy S22 Ultra

Galaxy S22+

Galaxy S22

Galaxy S21 FE

Galaxy S21 Ultra

Galaxy S21+

Galaxy S21

سری گلکسی Z

سری گوشی‌های تاشو گلکسی Z محصولاتی پرچمدار به شمار رفته و تا سه نسل قبل قادر به دریافت بروزرسانی‌های اندروید و وان یو آی خواهند بود. لیست دقیق گوشی‌های سری گلکسی زد که بروزرسانی اندروید را دریافت خواهند کرد به‌صورت زیر است:

Galaxy Z Fold 6

Galaxy Z Fold 5

Galaxy Z Flip 6

Galaxy Z Flip 5

Galaxy Z Fold 4

Galaxy Z Flip 4

Galaxy Z Fold 3

Galaxy Z Flip 3

سری گلکسی A

میان‌رده‌های سری گلکسی A نیز از پشتیبانی قابل توجهی برخوردار بوده و آپدیت‌های متعدد اندروید 15 را دریافت می‌کنند. لیست کامل این دسته گوشی‌ها به شرح زیر است:

Galaxy A73

Galaxy A55

Galaxy A54

Galaxy A53

Galaxy A35

Galaxy A34

Galaxy A33

Galaxy A25

Galaxy A24

Galaxy A23

Galaxy A16

Galaxy A15 (LTE and 5G)

Galaxy A14 (LTE and 5G)

لیست تبلت‌های سامسونگ که قادر به دریافت بروزرسانی اندروید ۱۵ هستند به شرح زیر خواهد بود:

Galaxy Tab S9 FE+

Galaxy Tab S9 FE

Galaxy Tab S9 Ultra (Wi-Fi and 5G)

Galaxy Tab S9+

Galaxy Tab S9 (Wi-Fi and 5G)

Galaxy Tab S8+ Ultra

Galaxy Tab S8+

Galaxy Tab S8 (Wi-Fi and 5G)

سری گلکسی F و گلکسی M

دیگر خانواده از گوشی‌های اندرویدی سامسونگ نیز سری F و سری M هستند که در بازارهای در حال توسعه مورد توجه قرار دارند. گوشی های سری گلکسی اف و گلکسی ام سامسونگ که آپدیت اندروید 15 را دریافت می‌کنند در ادامه لیست شده‌اند:

Galaxy F55

Galaxy F54

Galaxy F34

Galaxy F15

Galaxy M55

Galaxy M54

Galaxy M34

Galaxy M53

Galaxy M33

Galaxy M15

آپدیت اندروید ۱۵ و وان یو آی ۷ چه پیشرفت‌هایی برای گوشی‌های سامسونگ در پی خواهد داشت؟

آپدیت جدید رابط کاربری One UI سامسونگ ضمن ارائه پیشرفت‌های بصری و تغییرات ظاهری متعدد المان‌های گرافیکی رابط کاربری، برخی قابلیت‌های جدید را نیز به گوشی‌های این کمپانی (بر حسب مدل) اضافه خواهد کرد. علاوه بر این، برطرف کردن ایرادات عملکردی و نرم افزاری و ارتقای سرعت و عملکرد گوشی‌های اندرویدی نیز دیگر قابلیتی است که می‌توان از آپدیت One UI 7 انتظار داشت.

نسخه بتای بروزرسانی جدید اندروید و وان یو آی به‌زودی در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی سامسونگ قرار گرفت. با این وجود احتمالا نسخه رسمی این آپدیت برای نخستین بار به همراه سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی S25 معرفی شود.