سازمان هواپیمایی و حاشیه‌های استرداد بلیت!

جعفر یازرلو در خصوصالزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد مبلغ بلیت پروازهای باطل شده تا پایان روز 17 مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران، مشخص نبودن فرآیند استرداد هزینه بلیت ها، ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها و اختلاف بر سر فرآیندهای استرداد،اظهار کرد: برای سازمان هواپیمایی کشوری ‌‌و شرکت‌های هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملا آشنا بوده و شرایط فورس ماژور بوجود آمده نیز، نظیر آنچه در عملیات صادق 1 اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویه‌های بین‌المللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه بلیت توسط مسافر برای شرکت‌های هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است.

وی افزود:اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجام دهی به عملکرد هر یک از شرکت‌های هواپیمایی و تامین انتظارات مسافران بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: آنچه که در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است مدت زمان لازم برای اعمال فرایند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی قطعا اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.

یازرلو افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در جهت حفظ حقوق مسافران و ارزش‌های والای نظام اسلامی، با افرادی که از شرایط پیش آمده قصد سوء استفاده مالی دارند و بخواهند با بر هم زدن شرایط و عدم رعایت بخشنامه سازمان به این هدف خود برسند، برخوردهای قانونی مقتضی بعمل خواهد آورد.