ضد آفتاب خوب و مفید است اگر...

می دانید که استفاده از  کرم ضد آفتاب  برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مهم است اما آیا میدانید که فراموش کردن شستن آن در پایان روز می تواند باعث بروز برخی مشکلات شود؟

در حالی که کرم ضد آفتاب در جلوگیری از اشعه مضر UV و جلوگیری از آفتاب سوختگی در هنگام روشن بودن عالی است، اما اگر برای مدت طولانی روی پوست بماند، می تواند منافذ شما را مسدود کند، پوست شما را تحریک کند و منجر به جوش و دیگر عوارض پوستی شود.

مسدود شدن منافذ پوست که منجر به آکنه و تحریک پوست می شود

ترکیبات موجود در ضدآفتاب‌ها منافذ و فولیکول‌های مو را مسدود کرده و باکتری‌ها را به دام می‌اندازند و باعث ایجاد آکنه، جوش‌های سرسیاه و پاپول‌ های تحریک‌شده می‌شوند. پوست های حساس بیشتر مستعد مسدود شدن منافذ و بثورات ناشی از بقایای ضد آفتاب هستند.

کاهش اثر محصولات پوستی و ضد آفتاب به مرور زمان

چنانچه به موقع آثار کرم ضد آفتاب را از روی صورت خود پاکسازی نکنید، کارایی کرم ضد آفتاب در طول زمان به دلیل سایش، تعریق و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شدت کاهش می یابد. در این وضعیت ضد آفتاب با SPF بالا هم دیگر در جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش برای محافظت از پوست شما موثر نیست و شما را در برابر آفتاب سوختگی آسیب پذیر می کند.

تحریک پوست، به خصوص برای پوست های حساس

ماندن کرم ضد آفتاب برای مدت طولانی تری روی پوست حساس، به طور قابل توجهی باعث تحریک و قرمزی آن می شود. خارش، سوزش و ناراحتی از علائم رایج حساسیت یا عدم تحمل کرم ضد آفتاب توسط پوست شماست.

تجمع آلودگی، چربی و عرق روی پوست

تجمع لایه ای از آلودگی، گردوغبار و عرق روی پوست، منافذ و موی شما جمع می‌شود و محیطی مساعد برای رشد باکتری‌ها ایجاد کرده و در نهایت احتمال عفونت یا تحریک پوست را افزایش می‌دهد.این آلودگی‌ها به‌مرور زمان پوست را دچار آسیب هایی همچون التهاب و پیری زودرس میکند.

مسدود شدن راه تنفس پوست​

خوب میدانیم که پوست برای حفظ سلامت خود نیاز شدید به تنفس دارد ولی زمانیکه لایه‌ای از مواد شیمیایی مثل ضدآفتاب روی پوست را پوشانده باشد، فرآیند تنفس مختل شده و با خشکی، کم‌آبی و کدری پوست مواجه خواهیم شد.

چگونه کرم ضد آفتاب را از روی پوست تمیز کنیم؟

.بهترین نوع شستشو، شستشوی پوست صورت با آب ولرم و شوینده ای ملایم است به این شکل که به‌آرامی و با نوک انگشتان دست شوینده را روی پوست ماساژ داده و آثار ضدآفتاب را از روی سطح پوست بشویید.

.روی شستشوی نواحی حساس تر پوست مثل پیشانی، بینی، چانه و بین ابروها، دقت و توجه بیشتری داشته باشید.

.بعد از شستشو، صورت را با یک دستمال یا حوله تمیز خشک کنید اما مالش شدید انجا ندهید.