عادات روزانه ناسالمی که برای‌تان مضر هستند

تغییر عادات نه تنها ممکن است، بلکه لازم هم است، حداقل این چیزی است که یک مطالعه انجام شده می گوید، برخی عادت ها برای مدت زمانی طولانی با ما بوده اند که ما آن ها را بدیهی فرض می کنیم، اما همانطور که مطالعات اخیر نشان می دهند، برخی عادت ها نیز وجود دارند که می توانند نسبتاً مضر باشند.

1.خوردن سبزیجات خیلی زیاد:

سبزیجات برای هر رژیم غذایی سالم کاملاً ضروری هستند، با این حال، اگر شما بیش از 7 وعده سبزیجات و 4 وعده میوه را هر روز به مدت طولانی بخورید، خطر آسیب زدگی به بدن وجود دارد، برای اینکه حداکثر مواد مغذی خود را دریافت کنید، سبزیجات تازه بخورید (نه سرخ شده و یا پخته شده) و بیش از 4 تا 5 بار در روز نخورید.

2. عدم خوردن چربی ها:

چربی بیش از حد در رژیم غذایی شما می تواند منجر به بیماری های قلبی و مشکلاتی با وزنتان شود، اما نباید تمام چربی ها را به طور کامل قطع کنید، آن ها به متابولیز ویتامین ها کمک می کنند، مصرف چربی های خوب از 44 تا 78 گرم در روز بسته به ترجیحات شخصی شما و شرایط آن مناسب است.

3. استفاده بیش از حد از کرم ضد آفتاب:

همه می دانند که هنگام بیرون رفتن استفاده از کرم ضد آفتاب لازم است، این می تواند به جلوگیری از پیری زودرس و سرطان پوست کمک کند، اما مهم است که بیش از حد از آن استفاده نکنید، فقدان نور خورشید و ویتامین D می تواند منجر به انواع دیگر سرطان مانند سرطان لوزالمعده شود، تحقیقات نشان داد که کمبود ویتامین D و محافظت بالا در برابر خورشید ممکن است دلیل اسکلروز چندگانه باشد، شما باید از خودتان در برابر نور خورشید مستقیم محافظت کنید، اما نباید در این کار زیاده روی کنید، و درست است که براساس خطرات سلامتی تصمیم بگیرید.

4. سیب پوست کنده:

تقریباً تمام مواد غذایی که در سبزیجات و میوه ها وجود دارند همیشه درون آن ها نیستند، 100 % کورستین (یک آنتی اکسیدان که سلامتی قلب را پشتیبانی می کند) در پوست سیب است، خوردن سیب پوست نکنده برای پیش گیری از بیماری های مزمن سیستم قلبی عروقی موثر است، مهم ترین چیز فراموش کردن آن ها قبل از خوردن نیست، در غیر این صورت، خطر ابتلا به عفونت وجود دارد.

5. مصرف زیاد نوشیدنی های انرژی زا:

نوشابه های انرژی زا می توانند به شما کمک کنند تا از خواب بیدار شوید و بهره وری خود را افزایش دهید، اما نوشیدن زیاد آن ها توصیه نمی شود. همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته ایم، نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد که برخی نوشیدنی های انرژی زا می توانند ریسک تپش قلب ناپایدار را افزایش دهند.

داوطلبان در سنین 18 تا 40 سال در این تحقیق شرکت کردند، آن ها 2 بطری نوشیدنی انرژی زا یا یک نوشیدنی دارونما را به مدت 3 هفته مصرف کردند، هیچ کس نمی دانست که کدام یک نوع واقعی را خوردند، در نتیجه، گروه اول دارای فشار خون و ضربان قلب بالا بود در حالی که دیگر هیچ انحرافی نداشت.