اعلام نشانی مواکب و محل اسکان زائران اربعین در استان خوزستان

در حالی براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی، از آغاز ماه صفر و متناسب با ورود زائران اربعین ، فعالیت موکب‌ها آغاز شده است که مواکب مستقر در شهرک‌های اربعینی استان خوزستان هر روز شاهد افزایش شمار تردد زائران هستند.

با توجه به اینکه آمار رفت و برگشت زائران از پایانه‌های مرزی استان خوزستان در اربعین گذشته به 3 میلیون نفر رسید، پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال این رقم به 4 میلیون نفر برسد.

از این رو خیران و مردم مهمان‌نواز و خون‌گرم استان خوزستان از روزها پیش، با برپایی موکب‌ها و تدارک محل اسکان، خود را آماده میزبانی از خیل زائران اربعین حسینی کرده‌اند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی؛ رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، مواکب اربعین حسینی از روز 25 محرم در حال استقرار هستند و متناسب با ورود جمعیت زائران خدمات خود را توسعه خواهند داد.

وی گفت: در شهرک اربعینی چذابه، 211 موکب و در شهرک اربعینی شلمچه، 214 موکب مستقر شده‌اند.همچنین 9 موکب معین از استان‌های تهران، فارس، بوشهر، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری نیز در دو پایانه مستقر هستند.

وی افزود: برای آسایش زائران، از ابتدای ورود به شهرهای گلوگاهی استان خوزستان تا شهرهای طول مسیر منتهی به پایانه‌های چذابه و شلمچه بیش از 300مرکز اسکان شامل: مسجد، حسینیه، اردوگاه و مدرسه پیش‌بینی شده است.

همچنین 360 موکب بین راهی در استان خوزستان آماده میزبانی از زائران هستند.

به گفته رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، 87 موکب از سوی مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز این استان نیز در شهرهای کربلا، نجف و بین راه نجف تا کربلا برپا شده است.

وی با اشاره به گرمای هوا گفت: وسایل سرمایشی و تهویه هوا در همه موکب‌ها نصب شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه همه مواکب با پشتوانه مردمی و نذر خیران، به زائران خدمات می‌دهند، افزود: مردم شهرستان هفتکل به صورت نوبه‌بندی هر روز یک روستا و یا یک محل کار پذیرایی موکب بزرگ شهرستان را به عهده دارند. زائران عزیز اربعین حسینی می‌توانند نشانی دقیق، لوکیشن و شماره تماس موکب‌ها و محل‌های اسکان را از اینجا دریافت کنند.