فوری؛ تعطیلی ادارات روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳| کاهش ساعت کاری ادارات در این استان‌ها

در هفته گذشته و هفته کاری به علت گرمای شدید و آلودگی هوا منجر به  تعطیلی ادارات  برخی استان ها شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، گرمای هوا منجر به تعطیلی ادارات برخی از استان ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 17 و 18 مرداد شده است. دقایقی پیش، اخباری مبنی بر تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات استان های مختلف منتشر شد.​

به دلیل گرمای کم سابقه ادارات برخی استان‌ها پنجشنبه ۱۸ مردادماه تعطیل شد.

تعطیلی استان یزد

استانداری یزد طی اطلاعیه با توجه به افزایش نسبی دما، تابش اشعه فرابنفش و کاهش کیفیت هوا و به منظور حفظ سلامت شهروندان و توازن بخشی مصرف آب، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در شهرستان یزد، بافق، اردکان، میبد، اشکذر و زارچ (به غیر از مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در روز چهارشنبه ۱۶مرداد را تعطیل اعلام کرد.  

بر اساس این اطلاعیه  مصوبه تعطیلی پنج شنبه ها تا نیمه شهریور پا برجاست.

تعطیلی ادارات اصفهان

با توجه به شرایط موجود و پیش رو و با کسب مجوزات لازم، مقرر شد روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفدهم و هجدهم مردادماه ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز آموزشی استان اصفهان تعطیل و به صورت دورکار فعالیت نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان تأکید کرد: رعایت اصول ایمنی بهداشتی در برابر گرمازدگی و اشعه فرابنفش، کاهش زمان حضور در فضای باز و تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت و آمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روز‌های جاری ضروری است.