طرز تهیه خمیر زردچوبه برای درد مفاصل، ورم پا و ضرب دیدگی

زردچوبه یک گنجینه تغذیه‌ای است که از طبیعت به دست می‌آید. خمیر زردچوبه جایگزین طبیعی ایمن برای این داروهای رایج است و می تواند جایگزین طبیعی مهمی برای داروها باشد. به خصوص با توجه به اینکه مواد اولیه چقدر در دسترس هستند و چقدر ارزان، سریع و آسان تهیه می شود. و در اینجا با فواید زردچوبه برای مفاصل و استخوان‌ها طرز تهیه خمیر زردچوبه برای درد مفاصل، ورم پا و ضرب دیدگی آشنا می‌شویم.

درمان خانگی زانو درد با پودر زردچوبه

زردچوبه فواید بسیار مهمی برای سلامتی و زیبایی دارد و یکی از فواید آن که اخیراً دانشمندان شروع به مطالعه و تحقیق کرده اند، توانایی آن در تسکین دردهای استخوانی و مفاصل و تقویت آنهاست. علل مفید بودن پودر زردچوبه برای درد زانو عبارتست از:

زردچوبه حاوی ترکیبات ضدالتهابی است که به تسکین هرگونه تحریک یا التهاب در مفاصل کمک می کند.

 کورکومین موجود در زردچوبه برای مبارزه با التهاب عمل می‌کند.

زردچوبه مواد معدنی مهم بدن را حفظ می کند و از از دست دادن مواد معدنی مهمی که در تشکیل مفاصل و استخوان ها نقش دارند، جلوگیری می‌کند.

زردچوبه سرعت بهبودی استخوان را به ویژه در موارد شکستگی تسریع می کند، زیرا در تحریک تولید سلول های استخوانی جدید شرکت می‌کند.

طرز تهیه خمیر زردچوبه برای درد مفاصل، ورم پا و ضرب دیدگی

روش های درمان خانگی زانو درد با پودر زردچوبه

استفاده از آن به عنوان ادویه در هنگام پخت: پودر زردچوبه را می توان در آشپزی و یا در تهیه برخی غذاهای استفاده کرد.

دمنوش زردچوبه را به صورت چای بنوشید: چای زردچوبه را می توان با جوشاندن دو فنجان آب با یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه و سپس اضافه کردن لیمو و عسل به میزان دلخواه تهیه کرد.

زردچوبه با شیر: روزانه یک فنجان شیر گرم مخلوط با زردچوبه بنوشید.

استفاده از زردچوبه به عنوان مکمل غذایی: کپسول های مکمل زردچوبه بهترین راه برای وارد کردن زردچوبه به رژیم غذایی روزانه هستند. این مکمل ها حاوی پیپرین هستند که به جذب کورکومین از معده کمک می کند.

خمیر زردچوبه فعال یک انتخاب عالی برای کاهش درد مفاصل ناشی از آرتریب، آرتروز و …است. طرز تهیه خمیر زردچوبه برای درد مفاصل بسیار ساده است. مواد اولیه ای که شما نیاز دارید عبارتند از:

یک فنجان آب

نصف فنجان آب ذخیره شده (در صورت نیاز در پایان)

نصف فنجان پودر زردچوبه ارگانیک

یک سوم فنجان روغن زیتون فوق بکر یا روغن نارگیل. انتخاب با شماست، هر کدام که استفاده کنید

1.5 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

شیشه استریل شده برای نگهداری آن

لیوان آب را بردارید، آن را در تابه بریزید و آن را تا نزدیک به نقطه جوش حرارت دهید. سپس پودر زردچوبه را اضافه کنید و آن را هم بزنید تا غلیظ شود. اگر متوجه شدید که خیلی غلیظ است، شروع به اضافه کردن آب اضافی که در کنار آن دارید می‌کنید. به هم زدن رب ادامه دهید تا زمانی که خوب و غلیظ شود، اما کاملاً جامد نباشد. این حدود شش تا هفت دقیقه طول می کشد. سپس به سادگی یک و نیم قاشق چایخوری فلفل آسیاب شده و سومین فنجان روغن را اضافه کنید.

آن را هم بزنید تا همه به خوبی با هم ترکیب شوند. آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس آن را برای نگهداری در شیشه استریل شده قرار دهید. این ترکیب را می توانید تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید، شاید در برخی موارد. اگر روی آن کپک زد، باید آن را دور بریزید. احتمالاً عاقلانه است که آن را بیش از دو یا سه هفته نگه ندارید.

می توانید به سادگی آن را در یک لیوان آب بریزید و دوباره آن را کامل بنوشید. برای شروع فقط از یک چهارم قاشق چایخوری به عنوان یک وعده استفاده کنید. این را می توانید دو تا سه بار در روز مصرف کنید.

زردچوبه، علف لیمو، روغن نارگیل و فلفل چیلی: 5 قاشق غذاخوری پودر چیلی، 5 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با هم مخلوط کرده و علف لیمو و روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده و مواد را در فر قرار دهید و با دمای 150 درجه حرارت دهید درجه سانتیگراد برای 3-5 ساعت. ترکیب را با استفاده از یک پارچه نازک در یک شیشه فیلتر کرده و محکم ببندید. این مخلوط روی پوست قرار می گیرد تا درد مفاصل را تسکین دهد.

استفاده از خمیر زردچوبه برای ورم پا و دیگر مفاصل از روش های سنتی استفاده از آن است. به این منظور باید طرز تهیه خمیر زردچوبه برای ورم پا را بدانید. یکی از ساده ترین این روشها به ترتیب زیر است:

خمیر زردچوبه با آب: می توانید خمیر زردچوبه را با مخلوط کردن ¼ فنجان پودر زردچوبه با ½ فنجان آب تهیه کنید، سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا خمیر غلیظی به دست آید. این مخلوط را می‌توانید چند هفته در یخچال نگهداری کنید. این خمیر را می توان در شیر زردچوبه خورد یا به صورت موضعی با روغن نارگیل یا روغن زیتون که در سراسر پاشنه و قوس پا پخش می شود، استفاده کرد. این خمیر را روی پوست ماساژ دهید، با پلاستیک بپیچید و بگذارید یک ساعت بماند.

زردچوبه با پودر لیمو و پودر لیموترش و نمک (نیترات پتاسیم): یک قاشق پودر زردچوبه را با چند ماده دیگر بردارید تا حالت خمیری پیدا کند و روی نقاط دردناک قرار دهید و این کار را تکرار کنید دستور العمل برای تسکین درد ناشی از آرتریت.

خمیر زردچوبه: 1/4 فنجان زردچوبه را با 1/2 فنجان آب مخلوط کنید. در حین هم زدن روی حرارت متوسط بپزید تا به صورت خمیر درآید. بگذارید خنک شود و در یخچال نگهداری کنید. روی ناحیه آسیب دیده بمالید و با آب سرد بشویید.

طرز تهیه خمیر زردچوبه برای درد مفاصل، ورم پا و ضرب دیدگی

طرز تهیه خمیر زردچوبه برای ضرب دیدگی

دو روش آسان تهیه خمیر زردچوبه برای ضرب دیدگی وجود دارد. این خمیر به تسکین درد و بهبود وضعیت استخوان آسیب دیده کمک می‌کند. طرز تهیه خمیر زردچوبه برای ضرب دیدگی به ترتیب زیر است.

زردچوبه و زرده تخم مرغ: یکی از روش‌های سنتی درمان ضرب خوردگی تهیه ضماد از این دو است. 2 تا 3 قاشق پودر زردچوبه را به یک زرده تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ترکیب را روی محل ضرب دیدگی قرار داده و پارچه تمیز نخی ببندید. اجازه دهید یک شب تا صبح همانجا بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

زردچوبه و روغن نارگیل: یک قاشق زردچوبه را با مقدار کافی روغن نارگیل مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده بگذارید و بعد از خشک شدن آن را بپیچید درد به طور کامل از بین می رود.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از آلامتو با عنوان طرز تهیه خمیر زردچوبه برای درد مفاصل، ورم پا و ضرب دیدگی برای شما همراهان مفید بوده باشد. توجه کنید که در صورت شدید بودن درد و دنباله دار بودن آن باید به پزشک مراجعه کرده تا علت آن شناسایی و درمان کاملتر ارائه شود.