توهین به سرباز برای شاخ مجازی گران تمام شد

سرهنگ داود معظمی گودرزی روز چهارشنبه اظهار کرد: یکی از بسترهای وقوع جرم و انتشار مطالب و محتوای مغایر با قانون، فضای اینستاگرام است و پلیس نیز در این فضا حضور داشته و با هرگونه قانونی شکنی و محتوای مغایر با قانون و اخلاق برخورد می‌کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه اخیرا برخی فرصت طلب برای درآمدزایی و دیده شدن در اینستاگرام دست به هر اقدامی می‌زنند، افزود: طی روزهای گذشته ویدیویی در فضای مجازی پخش شد که باعث رنجیده شدن خاطر قشر زیادی از شهروندان به ویژه سربازان عزیز و آذری زبانان شد چرا که محتوای این ویدیو سراسر توهین و تمسخر بود که در راستای مطالبه مردمی شناسایی این افراد به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به سرعت عمل بالای پلیس در شناسایی عوامل ساخت این ویدیو توضیح داد: پس از بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تمامی عوامل دخیل در تهیه و تولید این ویدیو از جمله فیلمبردار تدوین گر و بازیگران شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

توهین به سرباز برای شاخ مجازی گران تمام شد

سرهنگ معظمی گودرزی به مسدودی صفحه عوامل مرتبط با این ویدیو اشاره کرد و ادامه داد: این افراد پس از حضور در پلیس فتا اظهار ندامت کردند و هدف خود را دیده شدن و کسب درآمد عنوان کردند که پرونده جهت سیر مراحل قانونی به قوه قضاییه ارسال شد.

به گفته‌ وی، در بسیاری از کشورها، از جمله جمهوری اسلامی ایران توهین در فضای مجازی به عنوان یک جرم شناخته شده و مجازات‌های قانونی برای آن تعیین شده است.

رییس پلیس فتا پایتخت توصیه کرد: افرادی که برای رسیدن به اهداف شوم خود در فضای مجازی پایبند به هیچ خط قرمزی نیستند و چهارچوب های اخلاقی و قانونی را نادیده می‌گیرند، بدانند پلیس فتا بنا بر قانون و وظیفه ذاتی خود با آنها بصورت جدی و قاطع برخورد خواهد کرد.

سرهنگ معظمی گودرزی از شهروندان می‌توانند موارد مشابه را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.