هواشناشی امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۶/هشدار نارنجی هواشناسی برای ۹ استان

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش در مناطقی که گفته شد با شدت همراه است و رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، کاهش دید، صاعقه و وزش باد نسبتا شدید تا شدید رخ می‌دهد.»

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کبری رفیعی افزود:‌ «امروز چهارشنبه (۱۶ خرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده در نقاطی از همدان و شرق کردستان نیز بارش‌هایی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.»

پنجشنبه (۱۷ خرداد) در دامنه البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق گیلان، غرب مازندران، نیمه غربی اصفهان و مناطقی از یزد و ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: «بارش باران با شدت و ضعف تا روز شنبه (۱۹ خرداد) ادامه دارد. روزشنبه (۱۹ خرداد) بیشتر بارش‌ها در شمال غرب و جنوب شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی رخ می‌دهد.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

توفان شدید گرد و خاک در سیستان؛ ۳۲۴ نفر بیمارستانی شدند

رفیعی یادآور شد: « ۲ روز آینده در شمال شرق و نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید است. مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز نیز شاهد وزش باد است که در برخی از ساعات نیز سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.» در ۴ روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان در پایتخت، صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعت‌ها با افزایش ابر و وزش باد و گرد و خاک همراه است. نوسانات دمایی در تهران نیز بین ۳۳ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.