"معلمان منتظر" آماده حمایت از دانش‌آموزان

 ضرغام پرنیان؛ دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد رتبه‌بندی معلمان را در مسائل معیشتی خلاصه می‌کنند، اظهار کرد: اگرچه رتبه‌بندی معلمان مزایای مالی دارد اما هدف اصلی آن حمایت از معلمان خلاق و نوآور و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان به اصلاحاتی نیاز دارد و این اقدامات انجام شده است، به عنوان مثال معلمان مناطق عشایری و دوردست که با سختی به مدرسه تردد می‌کنند، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند.

پرنیان با اشاره به اینکه سال گذشته 70 هزار کلاس درس با مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و گروه‌های جهادی بهسازی و شاداب‌سازی شد، گفت: 368 مدرسه سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان با حضور معلمان و دانش‌آموزان آن مناطق بهسازی شد.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی  ادامه داد: امسال هدف‌گذاری کردیم تا 110 هزار کلاس درس را با همراهی معلمان و دانش‌آموزان جهادی بهسازی و شاداب سازی کنیم. حدود 17200 گروه جهادی دانش‌آموزی ثبت شده‌اند و تلاش می‌کنیم با ایجاد گفتمان جهادی، دانش‌آموزان نسبت به مسائل مدرسه احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: دو تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد کردیم که براساس آن به بحث آموزش در مناطق مرزی و عشایری توجه ویژه‌ می‌شود.

پرنیان گفت: برای رفع آسیب‌های اجتماعی مناطق محروم شبکه جهادی معلمان منتظر را ایجاد کردیم و از مهرماه امسال معلمان جهادی روزهای پنجشنبه و جمعه به مناطق محروم می‌روند تا به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در بحث تحصیل کمک کنند.