لوازم مورد نیاز در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲| چک لیست سفر اربعین

لوازم مورد نیاز در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ را در ادامه می بینید.

از این جهت که پیاده‌ روی اربعین حسینی را می‌توان نوعی فعالیت جسمانی سنگین نیز به حساب آورد، رعایت نکات سلامت و موارد مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی هنگام پیاده‌روی در این مراسم ضروری به نظر می‌رسد. به همین منظور در این مطلب نگاهی کرده‌ایم به نکات مهمی که باید هنگام پیاده‌روی و به‌ویژه پیاده‌روی در مراسم اربعین رعایت کرد.

 

لوازم مورد نیاز در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ک لیست سفر اربعین

 

نکات مهم بهداشتی برای پیاده روی در مراسم اربعین

توجه داشته باشید که شما قرار است با توجه به مبداهای مختلفی که از آن پیاده‌روی را آغاز می‌کنید حداقل چندین روز پیاده‌روی کنید. بنابراین در طول راه باید از همه نظر راحت باشید. به این ترتیب اولین نکته‌ای که باید درباره پیاده روی اربعین رعایت کنید این است که لباس‌های راحت و سبک و البته مناسب بپوشید. سعی کنید از شلوار و لباس‌هایی از جنس جین با لباس‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

یکی از نکات اولیه بهداشتی که باید در این راهپیمایی رعایت کرد، زدن واکسن‌های ضروری برای رفتن به کشور عراق است. پیش از سفر واکسن مننژیت تزریق کنید. معمولا ۱۰ روز قبل از شروع سفر، زمان مناسبی برای تزریق این واکسن است.

در روشنایی روز پیاده‌روی کنید و پیش از غروب محلی برای اسکان و استراحت‌تان پیدا کنید.

حتما کفش مناسب، شارژر و پاوربانک، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب با SPF ۵۰، کوله پشتی که در عین حال سبک، مقاوم و جادار باشد و مقداری پول که یا دینار باشد و یا دلار را به همراه داشته باشید. (بهترین SPF ضد آفتاب | انواع SPF را برای انتخاب ضدآفتاب مناسب‌ بشناسید)

 یک عدد کیف کمری، کرم ضد سوختگی و یا پودر بچه، چند عدد چسب زخم، یک جفت جوراب اضافه و دستمال کاغذی نیز به همراه داشته باشید.

یک دمپایی در یک نایلون جداگانه ببرید تا زمان استفاده از سرویس بهداشتی، وضو گرفتن یا حتی برای رفع خستگی پا حین راهپیمایی از آن استفاده کنید.

اگر کمردرد، پادرد و یا مشکلی دارید، توجه کنید که در هر ۵ ساعت پیاده‌روی، ۸ مرتبه و هر بار ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشید.

افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی، عصبی و زنان باردار تا جایی که امکان دارد از سفر اربعین خودداری کنند.

وسایل مورد نیاز برای پیاده‌ روی اربعین ۱۴۰۲ | همه نکات بهداشتی درباره راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ را بدانیم