10 جمله ضروری ترکی که پیش از سفر به استانبول باید بدانید

در سفر در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که مجبور به استفاده از زبان مادری آن کشور می‌شویم. در موقعیت‌های مختلف سفر از فرودگاه و هتل گرفته تا رستوران و مکان‌های دیدنی با زبان انگلیسی یا زبان مادری آن کشور صحبت می‌کنیم. از آن جایی که مقصد سفر ما ترکیه است، قبل از خرید بلیط هواپیما تهران استانبول سراغ جمله‌های ضروری در موقعیت‌های فرودگاه، هتل، رستوران و مکان‌های دیدنی می‌رویم.

1_ فرودگاه

بعد از اینکه هواپیما در فرودگاه نشست برای تحویل یا حمل بار با مسئول بار صحبت می‌کنید یا آدرس گیت را از مسئول فرودگاه می‌پرسید. جملات ترکی که در این موقعیت‌ها باید استفاده کنید:

_ benim kapim nerde( گیت من کجاست)

_ kaybuldum, beni yademedin lutfan( من گم شده‌ام، لطفا کمک کنید)

_ Taksi durağı nerede? ( ایستگاه تاکسی کجاست)

_Eşyaları nereden alabilirim? ( کجا می‌توانم وسایل را تحویل بگیرم)

2_ هتل

در هتل با کارمند پذیرش درباره تحویل کلید صحبت می‌کنید. زمانی که در لابی هتل هستید، از منو قهوه یا چای سفارش می‌دهید. در هتل می‌توانید با جملات ترکی صحبت کنید.

سفر به استانبول

_ Merhaba, bu otelde bir oda ayırttım( سلام من در این هتل اتاق رزرو کردم)

_ Lütfen bana odamın anahtarını ver ( لطفا کلید اتاق من را بدهید)

_Lütfen bana sütsüz bir kahve getir( لطفا برای من قهوه بدون شیر بیاورید)

_ Aya Safavieh Camii'ne gitmek için lütfen taksiye binin( لطفا برای من یک تاکسی به مقصد مسجد ایا صفویه بگیرید.

3_ رستوران

در رستوران درباره مواد اولیه غذا با گارسون صحبت می‌کنید، غذا را سفارش می‌دهید. رسید غذا را تحویل می‌گیرید. از پرسنل به‌خاطر غذا خوشمزه تشکر می‌کنید. به نظر شما در این موقعیت از کدام جملات ترکی باید استفاده کرد؟

_ Burke'ün hammaddeleri nelerdir? ( مواد اولیه بورک چیست)

_Ayranlı bir lamehjun istedim( یک بورک با دوغ می‌خواستم)

_ Lütfen maydanozsuz Lamahjoon olun( لطفا لامهجون بدون جعفری باشد)

_ 12 numaralı masanın fiyatı ne kadar? ( هزینه میز شماره 12 چند می‌شود)

_ Yemek için teşekkürler, çok lezzetli ve lezzetliydi( به‌خاطر غذا ممنونم، غذا خیلی خوشمزه و لذیذ بود)

4_ مکان‌های تاریخی

در مکان‌های تاریخی و تفریحی از دیگران می‌خواهید که از شما عکس بگیرند. از تولید آن جا درباره محیط سوال می‌پرسید. برای ورود به مکان تاریخی بلیط تهیه می‌کنید. در مکان تاریخی می‌توانید از این جملات ترکی استفاده کنید.

_ Lütfen bana bir bilet ver( لطفا به من یک بلیط بدهید)

_ lütfen benim bir fotoğrafımı çek( لطفا از من یک عکس بگیرید)

_Bu tarihi yer hangi döneme aittir? ( این مکان تاریخی مربوط به کدام دوره است)

_ Buraya yakın istasyon nerede? ( ایستگاه تاکسی نزدیک به اینجا کجا است)

_ Otobüs durağına nasıl giderim? ( چطور به ایستگاه اتوبوس بروم)

تا به اینجا درباره جملات ترکی در موقعیت فرودگاه، هتل، رستوران، مکان‌های تاریخی صحبت کردیم. اکنون وقت آن است که بلیط هواپیما تهران استانبول را از علی‌بابا بخریم.

سفر به استانبول

خرید بلیط استانبول

بلیط هواپیما تهران استانبول را به‌راحتی در چند دقیقه از سایت علی‌بابا بخرید. برای شروع باید در سایت علی‌بابا حساب کاربری ایجاد کنید. چطور در سایت علی‌بابا حساب کاربری بسازیم؟ برای ایجاد حساب کاربری به سایت علی‌بابا بروید، روی گزینه حساب کاربری کلیک کنید. با ورود شماره‌ تلفن همراه و نام و نام خانوادگی در علی‌بابا حساب کاربری می‌سازید. مراحل خرید بلیط هواپیما تهران استانبول شامل موارد زیر می‌شود:

  • جست‌وجو در صفحه اصلی
  • انتخاب مبدا و مقصد
  • انتخاب بلیط هواپیما تهران استانبول
  • تکمیل مشخصات فردی
  • پرداخت هزینه بلیط هواپیما تهران استانبول
  • ارسال رسید به ایمیل و تلفن همراه

قیمت بلیط استانبول

قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول به زمان سفر و نوع کلاس هواپیما بستگی دارد. اگر آماده سفر به استانبول هستید، بلیط چارتری را از علی‌بابا بخرید. کلاس‌های هواپیما سه نوع (اکونومی، بیزینس، فرست کلاس) هستند. معمولا قیمت کلاس اکونومی ارزان‌تر از کلاس‌های دیگر است.

چه زمانی استرداد کنیم؟

اگر برنامه سفر به ترکیه تغیر کرده یا برنامه سفر را به روزهای دیگر موکول کردید. بلیط هواپیما تهران استانبول را از سایت علی‌بابا استرداد کنید. استرداد بلیط هواپیما تهران استانبول را می‌توانید از قسمت سفرهای من در سایت علی‌بابا انجام دهید. در بخش سفر‌های من شماره سفارش بلیط هواپیما تهران استانبول را جست‌وجو کنید. از بین گزینه‌های مشاهده و استرداد، روی گزینه استرداد ضربه بزنید. بعد از تایید قوانین استرداد، بلیط هواپیما تهران استانبول را استرداد کنید.

بهترین زمان سفر

از زمان‌های گذشته مردم ترکیه مراسم‌های و آیین مختلفی را در روزهای مختلف سال برگزار می‌کنند. زمان برنامه سفر را به روزهای مراسم و جشن‌های مختلف موکول کنید. همچنین در زمستان جشن کریسمس را کنار مردم ترکیه جشن بگیرید. پس بهترین زمان سفر به ترکیه را خودتان مشخص می‌کنید.

چیدن برنامه سفر

قبل از اینکه برنامه سفر به ترکیه را برنامه‌ریزی کنید، جملات ترکی را یاد بگیرید. بعد از آن بلیط هواپیما تهران استانبول را از علی‌بابا بخرید.