آخرین اخبار از مرز شلمچه و مهران

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور انتظامی کشور که امروز بازدید هوایی از مرزهای 6 گانه (مهران، شلمچه، باشماق، چذابه و تمرچین) داشته است در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی و همچنین وضعیت بازگشت زوار اربعین حسینی از مسیرهای منتهی به مرزهای مشترک با کشور عراق گفت: روند بازگشت زوار به کشور آغاز شده و امروز 123 هزار نفر از زائرین  از مرز مهران وارد کشور  شدند.

وی با اشاره به اینکه عمده زائران اربعین از مرزهای مهران و شلمچه وارد کشور می‌شوند، گفت: وضعیت ترافیکی این دو مرز نیمه سنگین است.

حسینی ابراز داشت: خروج از مرز مهران امروز 4 درصد کاهش داشته اما شاهد افزایش 14 درصدی ورود زوار از این مرز بوده‌ ایم و به این ترتیب می‌توانیم بگوییم نسبت بار ترافیکی بازگشت نسبت به  رفت به عراق 60 درصد است.

جانشین پلیس راهور انتظامی کشور  وضعیت پارکینگ‌های مرزی، بخصوص مهران را در حال تخلیه عنوان کرد و گفت: در وضعیت عبور و مرور مشکل خاصی نداریم و تنها نگرانی حال حاضر ما تامین اتوبوس است.

آخرین اخبار از مرز شلمچه و مهران

وی ادامه داد: زواری که برای بازگشت به استان‌ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند تا این لحظه با مشکل خاصی مواجه نشده‌اند و امیدواریم خدمت رسانی با روند رو بهبودی ادامه یابد.

حسینی زمان اوج ورود زائران به کشور را پنجشنبه و جمعه این هفته پیش بینی کرده و وضعیت عبور و مرور در دیگر مرزها را روان عنوان کرد.