وقوع دو زمین لرزه 5.7 . 5.8 ریشتری در هرمزگان

دو زمین لرزه 5.7 و 5.8 ریشتری غرب استان هرمزگان را لرزاند.

https://www.afkarnews.com/

زلزله اول حوالی ساعت 20:37 با شدت 5.7 ریشتر و زلزله دوم ساعت 20:39 با شدت 5.8 ریشتر در مرز بین شهرستان بندرلنگه و بندرخمیر رخ داد.

هنوز گزارشی از خسارات احتمالی گزارش نشده است.

ساعت 21:20 / اعزام دو تیم ارزیاب به کانون زلزله

دو تیم ارزیاب به کانون زلزله در مرز شهرستان بندرلنگه و بندرخمیر اعزام شده‌اند.

 مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امشب در گفت و گویی اظهار کرد: کانون زمین لرزه در غرب استان هرمزگان و در مرز میان دو شهرستان بندرلنگه و بندرخمیر بوده است.

وی از اعزام دو تیم ارزیاب به منطقه نیز خبر داد و گفت: در حال بررسی هرگونه خسارت احتمالی هستند.

مدیرکل هلال احمر هرمزگان نیز از آماده باش تمامی یگان‌های هلال احمر در سطح شهرستان‌های نزدیک با کانون زلزله در استان هرمزگان و استان فارس خبر داد.

ساعت 21:30  / برق در برخی روستاهای کانون زلزله قطع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، کانون دو زلزله 5.7 و 5.8 ریشتری امشب در نزدیکی کانون سه زلزله مهیب بامداد 11 تیرماه بوده است.

از روستاهای کنخ، گاومیری، سنگ سیاه و گنایی بخش مهران شهرستان بندرلنگه خبر می‌رسد که برق در این روستاها قطع شده است و برخی خانه‌ها نیز تخریب شده‌اند.

تیم های ارزیاب به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به منطقه کانون زلزله اعزام شده اند.

شدت زلزله امشب به اندازه ای بود که در برخی از کشورهای جنوبی خلیج فارس نیز احساس شده است.

این زلزله در بندرعباس و قشم نیز باعث دلهره مردم و خروج آنها از منازل شد.

هلال احمر: گزارشی از خسارت جدی در زلزله بندرخمیر و بندرلنگه نداشته‌ایم

مختار سلحشور مدیرکل هلال احمر هرمزگان امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: 6 تیم ارزیاب بدنبال وقوع زلزله 5.7 و 5.8 ریشتری در مرز میان دو شهرستان بندرلنگه و بندرخمیر به این مناطق اعزام شدند و از دهیاران و بخشداران مناطق کانونی زلزله نیز گزارش گیری شده است.

وی عنوان کرد: خسارت جدی از مناطق زلزله زده امشب در بخش مهران شهرستان بندرلنگه نداشته‌ایم و با وجود شدت زلزله، بحمداله خسارات در حد ترک خوردگی محدود برخی منازل مردم است.

به گفته مدیرکل هلال احمر هرمزگان، همه یگان‌های هلال احمر در هرمزگان در آماده باش کامل قرار دارند و اکیپ‌های هلال احمر شهرستان بندرخمیر و بندرلنگه نیز در منطقه حضور یافته‌اند و ارزیابی‌ها در حال تکمیل است.