جای نگرانی برای لو رفتن سوالات کنکور و سایر آزمون ها نیست

محسن زارعی گفت: در حال حاضر پایه دوازدهم هماهنگ و به صورت کشوری در جریان است و دانش آموزان مشغول امتحانات هستند. برای کنکور امسال این تاثیر به صورت ۴۰ درصد مثبت دیده شده است. تاثیر مثبتی که تصمیم گرفته شد در بحث سیر فرایند نظام آموزشی و تاثیر محتوای آموزشی تاثیر زیادی نگذاشت زیرا نگاه دانش آموزان معطوف به کنکور بود که موفقیتشان را در کنکور و رقابت می‌دیدند. لذا دغدغه آن‌ها آزمون‌های هماهنگ پایه دوازدهم نبود.

او گفت: با تصمیمی که گرفته شد کمک بزرگی به نظام آموزشی صورت گرفت. باید توجه معلمین به محتوای کتاب و اهدافی که برای درس تعریف شده باشد.نگاه دانش آموزان باید به این موضوع باشد.

به گفته زارعی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نقطه پایانی و نشانه گذر تحصیلی نیست بلکه جزئی از فرایند آموزش است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش گفت: برای سال ۴۰۳ ۱ علاوه بر پایه دوازدهم، پایه یازدهم را هم به صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهیم کرد و سال ۱۴۰۴ پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت سراسری و هماهنگ برگزار می‌شود تا بتوانیم سوابق تحصیلی را برای دانش آموزان داشته باشیم.

زارعی گفت: استاندارد سازی سوالات و امنیت آن‌ها بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد، طراحی و تصحیح سوالات از امنیت و استاندارد خوبی برقرار است و طراحان در قرنطینه بودند لذا جای نگرانی در خصوص لو رفتن سوالات وجود ندارد. 

جای نگرانی برای لو رفتن سوالات کنکور و سایر آزمون ها نیست

او گفت: برای آزمون‌های دیگر از جمله کنکور  به فکر راه اندازی تصحیح الکترونیکی هستیم و سعی کرده ایم تا تدابیر امنیتی را بهتر از گذشته فراهم کنیم.