امام خمینی(ره):
اگر عمداً یا از روی فراموشی باشد عقد موقت باطل است و تبدیل به دائم می شود.
(تحریرالوسیله، 1408 هـ ق، ج2، ص290، م 9، القول فی النکاح المنقطع)
آیة الله بهجت(ره):
اگر عمداً مدت ذکر نشود عقد باطل است و اگر از روی جهل به مساله یا فراموشی باشد در صورتی که قصد مطلق نکاح را داشته اند تبدیل به عقد دائم و مهرالمثل می شود.
(استفتائات،ج4، ص 145، م 5093 )
(احکام ازدواج، 1385، ص 125 و ص 149، م 5112، (مدت ازدواج موقت)، سطر اول)
آیة الله تبریزی(ره):
اگر چه از روی فراموشی باشد، عقد باطل است.
(المسائل المنتخبه، 1385، ص 304، م 1011)
(منهاج الصالحین، 1426هـ ق، ج2، ص 345، م 1302)
آیة الله خوئی(ره):
اگر عمداً یا از روی فراموشی باشد، عقد باطل است.
(استفتائات، 1381، ص 292، س 988)
(منهاج الصالحین، 1410 هـ ق، ص 272، م 1302)
آیة الله سیستانی(دام ظلّه):
چه عمداً چه نسیاناً یا غفلتاً یا از روی حیاء یا ... مدت ذکر نشود عقد باطل است.
(منهاج الصالحین، 1427، هـ ق، ج3، ص 77، م 243)
(المسائل المنتخبه، 1428 هـ ق، ص 376، م 1026)
آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظلّه):
چه عمداً چه نسیاناً مدت ذکر نشود عقد موقت باطل است و تبدیل به دائم می شود.
(هدایة العباد، 1420، هـ ق، ج2، ص 445، م9)
آیة الله فاضل لنکرانی(ره):
اگر عمداً یا از روی فراموشی باشد عقد موقت باطل است و تبدیل به دائم می شود.
(الاحکام الواضحه، 1424هـ ق، ص 387، م 1716)
(جامع المسائل، 1383، ج2، ص 453، س 1272)
آیة الله گلپایگانی(ره):
چه عمداً چه نسیاناً مدت ذکر نشود عقد موقت باطل است و تبدیل به دائم می شود.
(هدایة العباد، 1417هـ ق، ج2، ص 352، م 1227)
آیة الله مکارم شیرازی(دام ظلّه):
عقد باطل است.
(توضیح المسائل، 399، م 2070)
آیة الله نوری همدانی(دام ظلّه):
عقد باطل است.
(منتخب المسائل، 1420هـ ق، ص 316، م 1011)
آیة الله وحید خراسانی(دام ظلّه):
اگر چه از روی فراموشی باشد، عقد باطل است.
(منهاج الصالحین، ج3، ص 309، م 1302)