رئیس جمهور سوگند یادکرد/  پزشکیان: قاتلان کودکان غزه نمی‌توانند درس انسانیت بدهند / تدبیر رهبر انقلاب و رای مردم فرصتی نو برای ایران و جهان گشود

مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۱۶:۲۰ امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

جمع زیادی از مقامات کشوری و لشکری از جمله رؤسای قوا، اعضای شورای نگهبان، فرماندهان عالی رتبه نظامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور دارند و رئیس جمهور منتخب در صحن علنی مجلس و با حضور نمایندگان سوگند یادکرد.

بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، بعد از نواخته شدن زنگ جلسه علنی توسط ریاست مجلس شورای اسلامی، در ابتدا سخنرانی رئیس مجلس و بعد سخنرانی رئیس قوه قضائیه انجام شد و پس از آن انجام سوگند ریاست جمهوری و در آخر سخنرانی رئیس جمهور دولت چهاردهم دکتر پزشکیان صورت گرفت.

گپ‌وگفت نمایندگان با رئیس جمهور و مهمانان داخلی و خارجی

پس از پایان مراسم تحلیف، نمایندگان مجلس به گفت‌وگو با رئیس جمهور و مهمانان حاضر در صحن مجلس پرداختند.

تحلیف

رئیس جمهور با حضور در جایگاه سخنرانی، سوگند یادکرد

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم برای ادای سوگند به جایگاه رفت.

پزشکیان سخنان خود را ایراد کرد

مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم، به بیان سخنان خود در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

محور همگرایی، التزام به قانون اساسی، سند چشم انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری خواهد بود

رئیس جمهور عنوان کرد: محور همگرایی، التزام به قانون اساسی، سند چشم انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری خواهد بود. قانون اساسی میثاق ملی ما است؛ چشم انداز آینده مشترک ما را ترسیم می‌کند و سیاست‌های کلی روش مورد توافق ما برای رسیدن به چشم انداز را مشخص می‌نماید.

آن‌چه امروز نیاز داریم، بازخوانی چشم انداز و طراحی راهکارها بر اساس سیاست‌های کلی برای دستیابی به ویژگی‌هایی است که چشم انداز برای جامعه ایران ترسیم نموده است.

پزشکیان

سخنرانی حجت الاسلام اژه‌ای سخنران دوم مراسم تحلیف

سخنرانی حجت الاسلام اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با قرارگیری در جایگاه، سخنان خود را بیان نمود.

امروز رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند همه استعداد و صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌اند به کار گیرند 

اژه‌ای گفت: امروز رئیس جمهور محترم طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ملت شریف ایران به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کنند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد و همه استعداد و صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌اند به کار گیرند و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت نموده و از هر گونه خودکامگی پرهیز نماید و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوق که قانون اساسی به رسمیت شناخته است حمایت کند و در حراست از مرزها استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد.

اژه ای

قالیباف به بیان نکات خود پرداخت.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به‌عنوان سخنران اول، سخنان خود را بیان کرد.

موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم

وی در ابتدای سخنان خود گفت: ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم و در این راستا تصریحات مکرر رئیس جمهور محترم مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی رعایت سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور بهترین مبنای مشترک برای تفاهم و همکاری محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا مجلس خود را در کنار دولت تعریف می‌کند و اطمینان داریم که در صورت رعایت این اصول از سوی دولت مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور شاهد صدای واحد ایران خواهیم بود که می‌تواند آینده‌ای روشن را برای مردم عزیزمان رقم بزند.

قالیباف

جمعی از مسئولین ارشد نظام برای شرکت در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند

محمد مخبر، محمد شریعتمداری، سید عباس عراقچی، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، جمعی از دولتمردان دولت سیزدهم، سردار رادان، سرلشکر باقری، سردار قاآنی، سردار رحیم صفوی، محمد امیر آشتیانی، محمدرضا باهنر، غلامعلی حدادعادل، آیت الله سید احمد خاتمی، محمد جواد ظریف علی طیب‌نیا، حجت الاسلام ناطق نوری، محمدرضا عارف، آیت الله آملی لاریجانی، حجت الاسلام حسن روحانی، علی لاریجانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، سعید جلیلی، آیت‌الله جنتی، محمدرضا باهنر، پرویز فتاح، جواد آذری جهرمی، زینب سلیمانی، زهرا پزشکیان، علی باقری، آیت‌الله موحدی کرمانی از جمله مقاماتی هستند که وارد صحن مجلس شورای اسلامی شدند.

دستور جلسه مجلس قرائت شد

دستور جلسه امروز مجلس توسط متفکر آزاد قرائت شد.

مراسم تحلیف توسط رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد

مراسم تحلیف توسط محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.