واکنش رسانه‌های خارجی به پیروزی مسعود پزشکیان

  مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در دور دوم توانست با کسب  ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رأی پیروز و رئیس جمهور ایران شود. سعید جلیلی، دیگر کاندیدای ریاست‌جمهوری نیز توانست ۱۳.۵۳۸.۱۷۹ رأی را از آن خود کند.

در این میان رسانه‌های خارجی که از روز گذشته اخبار انتخابات را دنبال می‌کردند، امروز (شنبه) نیز پیروزی پزشکیان را به طور گسترده منتشر کرده به آن واکنش نشان دادند.

در همین راستا ای بی سی نیوز آمریکا با انتشار این خبر نوشت که پزشکیان اصلاح طلب توانست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران بر رقیب خود جلیلی اصولگرا پیروز شود.

ای بی سی نیوز

تارنمای انگلیسی زبان المانیتور در واشنگتن نیز با انتخاب عکسی از دو نامزد در تیتر خود نوشت: پزشکیان اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد.

المانیتور

ایندیپندنت نیز با میانه رو خواندن مسعود پزشکیان پیروزی او را اینگونه اعلام کرد: مسعود پزشکیان، سیاستمدار اصلاح طلب میانه رو در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پیروز شد.

رسانه‌های خارجی

شبکه سی ان ان آمریکا نیز با انتشار عکسی از پزشکیان و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران و عضو ستاد این نامزد نوشت: مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلبان در انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران پیروز شد.

سی ان ان

خبرگزاری رویترز انگلیس هم نوشت: وزارت کشور ایران خبر از پیروزی پزشکیان میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌دهد.

رویترز

بخش عربی اسکای نیوز هم با بازتاب اخبار انتخابات ایران اعلام کرد که پزشکیان، کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد.

اسکای نیوز

خبرگزاری الجزیره همچنین در اقدامی با انتشار عکس محمدجواد ظریف نوشت: پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد.

الجزیره

خبرگزاری المیادین لبنان که از ابتدای رقابت‌های انتخابات ایرانی اخبار آن را منتشر می‌کرد، نوشت که پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پیروز شد.

المیادین

خبرگزاری آر  تی روسیه به زبان عربی در این خصوص نوشت: وزارت کشور ایران اعلام کرد مسعود پزشکیان، کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات ایران پیروز شد.

آر تی

سومریه نیوز عراق هم با اعلام خبر پیروزی مسعود پزشکیان در این باره نوشت: او خواستار بازگرداندن روابط با غرب است.

سومریه نیوز

خبرگزاری الحره آمریکا که در عراق فعالیت دارد با انتشار خبر پیروزی پزشکیان او را کاندیدای میانه رویی خواند که در دور دوم توانسته است جلیلی را شکست دهد.

الحره

آسوشیتدپرس با انتشار عکس پزشکیان و ظریف نوشت که کاندیدای اصلاح طلب توانست جلیلی اصولگرا را شکست دهد.

ای پی

خبرگزاری یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی با یادآوری سقوط هلیکوپتر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی، پزشکیان را جایگزین او خواند.

یدیعوت آحارنوت

روزنامه تایمز اسرائیل نیز با پوشش خبر پیروزی پزشکیان نوشت که او وعده داده است در دوستی را به سوی جهان باز کند.

رسانه های اسرائیلی