روابط نزدیک‌تر با چین و روسیه به خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان» در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت روابط نزدیک‌تر ایران با چین و روسیه می‌تواند به خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه اعمال شده از سوی آمریکا کمک کند. 

وی اظهار داشت: روابط بین ایران و کشورهای منطقه قطعاً می‌تواند بسیاری از این تحریم‌ها را که امروز به دست آمریکایی‌ها انجام می‌شود، خنثی کند. 

طبق این گزارش، آیت‌الله رئیسی افزود: تحریم‌ها سلاح هستند. در سال‌های قبل، آن‌ها اصطلاحا عادت داشتند نیروی نظامی روز زمین بیاورند و از اقدام نظامی استفاده کنند. اما امروز صورت این تهدید به اعمال تحریم‌های ظالمانه تغییر کرده که تحمیل ظالمانه علیه ملت‌هاست. و در واقعیت شکلی از جنگ علیه ملت‌هاست. 

رئیس‌جمهور ایران در ادامه تصریح کرد: روابط بین جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه و سایر کشورها که ممکن است تحت تحریم باشند، به خودی خود می‌تواند کمک بزرگی در خنثی کردن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا باشد. 

روابط نزدیک‌تر با چین و روسیه به خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند

آیت‌الله رئیسی در اشاره به پیشرفت‌های ایران با وجود این تحریم‌ها گفت: به‌رغم تحریم‌هایی که تاکنون علیه ما اعمال شده، شاهد پیشرفت بزرگی در جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم. آمریکایی‌ها انتظار این سطح از پیشرفت را نداشتند. با این حال و علیرغم تحریم‌ها، ما متعهد و متمرکز برای حرکت به سمت پیشرفت‌های بیشتر در بسیاری از عرصه‌های مختلف در کشورمان به شکلی متعهدانه و استوار با تقویت روابط با کشورهای دوست مثل چین، روسیه و کشورهای آسیای میانه هستیم.