آمریکا نیازمند احیای برجام است

حسین رئیسی ، نماینده مردم میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به وضعیت مذاکرات هسته‌ای وین بیان می‌کند: امروز آمریکا یی‌ها به شدت به این توافق نیاز دارند. یعنی اینگونه نیست که عنوان می‌کنند طرف ایرانی نیازمند به توافق است. آن‌ها به این توافق نیازمندتر هستند.

وی افزود: چرا که دولت مستقر در کشور ما با جدیت بحث توسعه فعالیت‌های هسته‌ای را دنبال می‌کند و غنی‌سازی با قدرت در حال انجام است و نسل‌های جدید سانتریفیوژ در مراکز و تاسیسات هسته‌ای با قدرت انجام شده است که البته این‌ها از حقوق ما هستند.

رئیسی گفت: بنابراین آن‌ها از ترس اینکه مبادا ایران به یک فناوری پیشرفته هسته‌ای دست پیدا کند، مدام ما را تحت فشار می‌گذارند.‌ می‌ترسند بتوانیم استفاده بیشتری از این دانش بومی شده در عرصه‌های مختلف و نیازمندی‌های کشور داشته باشیم و در بسیاری از حوزه‌ها نیازهایمان برطرف شود، از این جهت آن‌ها نیاز بیشتری به توافق با ما دارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از طرف دیگر ایستادگی خوبی که تیم مذاکره کننده ما در این دوره از خودشان نشان داده، بازهم غرب را وادار به پذیرش حقوق ملت ایران کرده است و در بعضی زمینه‌ها که سرسختی زیادی از خود نشان می‌دادند خوشبختانه اخباری داریم که نشان می‌دهد کوتاه آمده‌اند.

وی گفت: البته امروز ما نیاز به مقاومت و ایستادگی بیشتر تیم مذاکره کننده داریم که در مواضع به حق ملت ایران برسند. از سوی دیگر در صورت بد عهدی مجدد آمریکا و اروپا باید بتوانیم انجام همان قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیسی تاکید می‌کند: موضوع بعدی بحث ثبات و دوام منافعی که در این توافق برای کشور ما پیش بینی می‌شود است که بسیار حائز اهمیت خواهد بود. طبق این موضع آمریکایی‌ها ملزم می‌شوند که اولا به منافع اقتصادی که این قرارداد برای کشور ما دارد پایبند بمانند تا اجرایی و عملیاتی شود.

آمریکا نیازمند احیای برجام است

نماینده مردم میناب درمجلس درانتها افزود: ثانیا منافع اقتصادی ناشی از احیای برجام باید مستمرا ادامه داشته باشد و اینطور نباشد که آن‌ها هر زمان خواستند بتوانند به صورت یکجانبه از توافق خارج شوند. بنابراین باید خروج از توافق برای آن‌ها مجازات و تبعاتی داشته باشد که دیگر به راحتی نتوانند بدعهدی کنند.