دولت تقویت برنامه پرتاب ماهواره را اقدامی در جهت تقویت قدرت ملی می‌داند

سیدمحسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود از اقدامات دولت در زمینه توسعه فعالیت‌های فضایی در طول مدت سپری شده بیان داشت: دولت واقعاً چند اقدام مهم را برای توسعه فعالیت فضایی انجام داد.

 وی تاکید کرد: مهمترین آن این است که جلسه شورای فضایی کشور که سالیان سال بود برگزار نشده بود با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد و در این جلسه برنامه توسعه فضایی کشور بررسی شد و این مسئله اتفاق بسیار مهمی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین ما پرتاب ماهواره جدیدی را در هفته‌های اخیر داشتیم که خود این مسئله اتفاق بسیار مهمی قلمداد می‌شود.

دهنوی تاکید کرد: دولت تقویت پرتاب ماهواره را اقدامی در جهت تقویت قدرت ملی می‌داند.

وی بیان داشت: همچنین دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوبات خوبی برای توسعه صنعت فضایی کشور مدنظر قرار داده است و این مسئله نشان می‌دهد که عزم دولت برای توسعه صنعت فضایی عزم جدی است.

این نماینده مجلس بیان داشت: هم رئیس جمهور و هم وزیر ارتباطات هردو تأکید بر توسعه صنعت فضایی کشور دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما شروع  اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه صنعت فضایی را یک شروع خوب قلمداد می‌کنیم و امیدواریم این شروع با همین سرعت و شتاب طی شود.

دولت تقویت برنامه پرتاب ماهواره را اقدامی در جهت تقویت قدرت ملی می‌داند

این نماینده مجلس بیان داشت: البته ما هنوز گزارش نظارتی در این موضوع دریافت نکردیم و علت آن هم این است که به هر حال دولت به تازگی شکل گرفته و وزرا مدت زیادی نیست که فعالیت خود را آغاز کرده اند.

دهنوی بیان داشت : حتماً و حتماً این مجلس بیش از دولت قبل، پیگیر موضوعات توسعه صنعت فضایی از این دولت خواهد بود و مطالبات در این بخش را مدنظر قرار خواهد داد.