آمریکا در‌حال نرمش است/ معافیت ها باید به لغو کلیه تحریم ها تبدیل شود

شهریار حیدری ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» اظهار می کند: آنچه که مدنظر نظام جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده است، این است که امریکا ابتدا تحریمها ی ما را لغو کند و سپس به گفت‌وگوی برجامی بازگردند و ایران نیز به این توافق بازگردد.

 

وی افزود: بنابراین امریکایی‌ها مقاومت کردند و به نوعی سعی داشتند غربی‌ها را به سمت خواسته‌های خودشان هدایت کنند. هرچند 4+1 نیز خودش اعلام کرد آمریکا محور تمام تحریم‌ها و فشارهاست و قاعدتا باید خودشان چراغ سبز نشان دهد.

 

حیدری بیان کرد: به نظرمن به باتوجه به مقاومت ایران درمقابل طرف‌های برجامی، غربی‌ها متوجه اقتدار ایران شدند که ایران اهل امتیاز دادن یکجانبه نیست و باید این بازی برد-برد باشد. ازطرف دیگر با مقاومت تیم مذاکره کننده ایران، آمریکا موضع خود را تعدیل کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: اگر هم اعلام کرده که من بخشی از تحریم‌های هسته‌ای را لغو می‌کنم باید بدانند که این کار باید مقدمه لغو تمام ‎تحریمها باشد. زیرا هیچ معنی و دلیل خاصی ندارد که ایران امتیازی دهد. اینجاست که می‌توان گفت تحریم‌ها غیرمنطقی بوده است و باید شرایط منطقی شود.

او گفت: از آنجاکه مواضع ایران به حق و منطقی است، آمریکا کم کم درحال نرمش است و این معافیت‌ها باید به لغو کلیه تحریم‌ها منتهی شود. بنابراین تیم مذاکره کننده هسته ای باید اقتدار خویش را ادامه دهند و از این مسیر دست نکشند.

حیدری تاکید کرد: آمریکا هیچ استدلال خاصی برای تحریم‌ها ندارد. به جز اینکه همواره از جایگاه اقتصادی خود درسطح جهان سوءاستفاده می‌کند و سعی دارد جامعه بین‌الملل را به زور با خودش همراه کند و با لابی آن‌ها را تحت سلطه خود قرار دهد. بنابراین هیچ گونه استدلال و منطقی پشت تحریم‌های آمریکا نبوده و نیست.

آمریکا در‌حال نرمش است/ معافیت ها باید به لغو کلیه تحریم ها تبدیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها خاطرنشان کرد: درطول مذاکرات برجام نیز هیچ استدلال و دلیل منطقی برای اینکه چرا این همه تحریم علیه ایران اعمال کرده است، ندارد. اما منطق و استدلال جمهوری اسلامی در مذاکرات قوی است و می‌تواند موجب به نتیجه رسیدن این مذاکرات شود.